آیین تعزیه‌خوانی ظرفیت بسیار خوبی برای جهاد تبیین است

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، سرهنگ حجت‌الله پاداش در دهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: برای برگزاری این رویداد ملی در روستای ده‌زیار زحمات زیادی کشیده شده که باید از همه برگزارکنندگان این سوگواره، مردم […]

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، سرهنگ حجت‌الله پاداش در دهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: برای برگزاری این رویداد ملی در روستای ده‌زیار زحمات زیادی کشیده شده که باید از همه برگزارکنندگان این سوگواره، مردم روستا و همه مسئولانی که از برگزاری این آیین مذهبی حمایت کردند، تقدیر کرد.

وی برگزاری رویداد سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار را اقدامی ارزشمند و خوب در راستای ترویج شعائر اسلامی، عنوان کرد و گفت: ما بسیج هنرمندان را داریم که مجموعه‌های زیادی را در دل خود جای داده است و می‌توان از این مجموعه‌ها برای ارتقای هنر آیینی تعزیه استفاده کرد.

فرمانده بسیج ناحیه حضرت رسول سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه آیین تعزیه‌خوانی ظرفیت بسیار خوبی برای جهاد تبیین است گفت: مراسم تعزیه‌خوانی ظرفیتی برای شناساندن شمر زمانه به جامعه است.

وی به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه جهاد تبیین اشاره و بیان کرد: در شرایطی که دشمنان جنگ ترکیبی را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی آغاز کردند، جهاد تبیین مد نظر مقام معظم رهبری تاثیرگذاری زیادی در مقابله با هجمه‌های ناجوانمردانه و جنگ نرم دشمنان دارد. 

پاداش با تاکید بر تبیین هنرمندانه وقایع، گفت: آیین تعزیه‌خوانی می‌تواند در قالب هنر، نسل جوان را با گذشته‌های ما، موضوعات مربوط به عاشورای حسینی، زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و درس‌ها و عبرت‌های این واقعه عظیم آشنا کند.

وی در تبیین فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری، ابراز داشت: انقلاب ما امتداد نهضت حسینی، قیام اباعبدالله (ع) و مکتب عاشورا و ادامه دهنده راهی است که شهدای ما در عاشورا رقم زدند.

فرمانده بسیج ناحیه حضرت رسول سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به برگزاری این رویداد ملی سوگواره تعزیه ده‌زیار در ایام ارتحال امام خمینی (ره)، بیان کرد: انقلاب اسلامی ما، مکتب امام خمینی (ره) و مکتب امامین انقلاب ما برگرفته از مکتب اهل‌بیت (ع) و نهضت عاشورا است و در این راه شهدای زیادی را تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه ما در استان کرمان شهدای بزرگ و عزیزی چون شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت را داریم که دست‌پرورده مکتب امام حسین (ع) و امامین انقلاب بود، خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی به برگزاری مجالس عزاداری اهل‌بیت (ع) تاکید و توجه ویژه داشته و می‌فرمودند “ما ملت امام حسینیم.”

پاداش با اشاره به اینکه امروز نسل جوان و دهه هشتادی‌های ما با تاسی از این شهید بزرگوار در همه میدان‌ها حضور پیدا می‌کنند، گفت: تبیین شعائر اسلامی امروز اهمیت ویژه‌ای دارد و می‌توان گفت امروز یکی از تاثیرگذارترین این حوزه‌ها، حوزه هنری است و تعزیه آیینی است می‌تواند در روشنگری نسل جوان و تبیین شعائر اسلامی اثرگذاری زیادی داشته باشد.

انتهای پیام/۵۱۱/




آیین تعزیه‌خوانی ظرفیت بسیار خوبی برای جهاد تبیین است

منبع: تسنــیم
? آیین تعزیه‌خوانی ظرفیت بسیار خوبی برای جهاد تبیین است