آیت الله رئیسی به دنبال تشکیل استان کرمان جنوبی بود

نذیر کرمان/کرمان قاضی‌زاده هاشمی گفت: آیت الله رئیسی از ابتدای تشکیل دولت، به دنبال ایجاد استان جدید (کرمان جنوبی) بودند و بارها این موضوع را دنبال کردند. امیرحسین قاضی زاده هاشمی شامگاه ۱۲ تیرماه در جمع حامیان سعید جلیلی در جیرفت اظهار کرد: همیشه خاطرمان از کرمان جنوبی آسوده بود و کرمان جنوبی را پایگاه […]



نذیر کرمان/کرمان قاضی‌زاده هاشمی گفت: آیت الله رئیسی از ابتدای تشکیل دولت، به دنبال ایجاد استان جدید (کرمان جنوبی) بودند و بارها این موضوع را دنبال کردند.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی شامگاه ۱۲ تیرماه در جمع حامیان سعید جلیلی در جیرفت اظهار کرد: همیشه خاطرمان از کرمان جنوبی آسوده بود و کرمان جنوبی را پایگاه انقلاب و امام می‌دانستیم و امیدوارم با همین غیرت و عظمت این مسیر توسط شما ادامه پیدا کند.

به اعتقاد وی، آغاز تمدن بشری از این منطقه شروع شده و از همان ابتدا مردم این منطقه با مفهوم خدا آشنا بودند و نگاه موحدانه داشتند و جزء جلوداران مکتب اهل بیت علیهم السلام بوده‌اند.

به گفته قاضی زاده هاشمی، منطقه جنوب استان کرمان هرچند از لحاظ منابع طبیعی، کشاورزی و معدنی غنی بوده و این خطه می‌توانسته ایران را آباد کند اما خودش نیازمند توجه بوده است. 

وی افزود: به دلیل رشد و توسعه نامتوازن دولت‌های طاغوتی قبل از انقلاب و بعضا لیبرال‌های بعد از انقلاب که توجه زیادی به محرومان نداشتند و به دنبال ازدیاد ثروت ثروتمندان بودند، شاید سرمایه‌گذاری‌های لازم برای توسعه این منطقه انجام نشده باشد.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: نگاه آیت الله رئیسی این بود که هر کجا کمتر توجه شده، ما باید توجه مضاعف کنیم و همچنین اگر در طی سالیان طولانی برای رشد و پیشرفت آن منطقه اقدام موثری نشده یا کمتر شده، باید در صدر توجه ما باشد. 

وی تاکید کرد: شهادت می‌دهم که آیت الله رئیسی از ابتدای تشکیل دولت، به دنبال ایجاد استان جدید (کرمان جنوبی) بودند و بارها این موضوع را دنبال کردند و در دولت با پیگیری شخص ایشان به تصویب رسید و لایحه آن آماده ارائه به مجلس بود اما چون همزمان با طرح ایجاد چند استان دیگر شد بعضی از اعضای دولت پیشنهاد دادند که یکجا پیشنهاد تشکیل چهار یا پنج استان را بدهیم.

ادامه دارد


آیت الله رئیسی به دنبال تشکیل استان کرمان جنوبی بود

منبع: ایـسنا
? آیت الله رئیسی به دنبال تشکیل استان کرمان جنوبی بود