آمریکا، بازیگر اصلی ایجاد شورش‌ و ترورها از دهه۶۰ تاکنون بوده‌ است

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی کشور گفت: وجود پرونده‌‌های ترور در ایران حکایت از عمق خباثت دشمنان انقلاب و حمایت‌های آمریکا از منافقین کوردل دارد. محمدمهدی تقوی رفسنجانی در گفتگو با سرویس سیاسی پایگاه خبری نذیر کرمان به آغاز هفته حقوق بشر آمریکایی و ترور مقام‌معظم رهبری اشاره کرد و گفت: دهه اول تیر در […]

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی کشور گفت: وجود پرونده‌‌های ترور در ایران حکایت از عمق خباثت دشمنان انقلاب و حمایت‌های آمریکا از منافقین کوردل دارد.

محمدمهدی تقوی رفسنجانی در گفتگو با سرویس سیاسی پایگاه خبری نذیر کرمان به آغاز هفته حقوق بشر آمریکایی و ترور مقام‌معظم رهبری اشاره کرد و گفت: دهه اول تیر در تاریخ انقلاب اسلامی یادآور حوادث تلخ ترورهای کور منافقین و اقدامات ددمنشانه دولت ایالات متحده آمریکا علیه ملت مظلوم و مقتدر ایران اسلامی است.

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی کشور ادامه داد: به همین مناسبت در تقویم جمهوری اسلامی هفته‌ای را تحت عنوان حقوق بشر آمریکایی نامگذاری کرده‌اند که نشانگر عمق تناقضات گفتاری و رفتاری دولت آمریکا در باب ادعاهای دروغین حقوق بشر است.

وی افزود: با نگاهی به اتفاقات تیرماه سال۶۰؛ که شامل ترور نافرجام به جان مقام معظم رهبری توسط گروه تروریستی فرقان،بمب‌گذاری و انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و ترور شهید آیت الله صدوقی توسط منافقین و همچنین محمود کچویی رئیس زندان اوین، همگی حکایت از عمق خباثت دشمنان انقلاب و حمایت‌های آمریکا از منافقین کوردل دارد.

تقوقی رفسنجانی تاکید کرد: خشم دولتمردان آمریکا از پیروزی ملت بزرگ ایران و به دل گرفتن کینه عمیق که موجب از دست دادن منافع خود در منطقه شد باعث گردید که برای متوقف کردن انقلاب و بازگرداندن رژیم پهلوی و یا رژیم دست نشانده دیگر دست به هر نوع جنایتی از کودتا و شورش‌های جدایی طلبانه گرفته تا انواع ترور شخصیت‌های سیاسی و مذهبی موثر در انقلاب دست بزنند.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: در کنار این اقدامات تحریک رئیس جمهور عراق به جنگ با ایران به بهانه اختلافات مرزی و تحمیل جنگ۸ساله فرسایشی و خانمان‌سوز برای دو کشور با چراغ سبز کاخ سفید بوده است.

وی تاکید کرد:حتی بمباران شیمیایی سردشت در ۷تیرماه سال۶۶توسط صدام با حمایت واشنگتن بوده که در کارنامه سیاه و جنایت بار ایالات متحده ثبت و ضبط گردیده است.

تقوی رفسنجانی اذعان کرد: مطالعه وضعیت حقوق بشر در ایالات متحده آمریکا نشان دهنده آن است که روئسای جمهور آمریکا از جیمی کارتر که در بحبوحه انقلاب اسلامی در راس قدرت بوده تا سایرین با طرح مباحثی همچون فضای باز سیاسی و حقوق بشر در کشورهای جهان سوم‌ خود را پرچمدار دموکراسی در جهان معرفی کرده‌اند در حالی که تاریخ سیاسی آمریکا سرشار از رفتارهای ناقض حقو‌ق‌بشر و اعمال خشونت‌های مستقیم و یا حمایت از حکومت‌های مستبد و دیکتاتور وابسته به خود است.

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی  کشور ادامه داد: نمونه این رفتارهای تناقض آمیز راه‌اندازی جنگ در کشورهای مختلف همچون عراق به بهانه وجود سلاح کشتار جمعی و افغانستان به بهانه حضور داعش و کشتار میلیون‌ها انسان بی‌گناه بوده است.

وی مدعی شد: در ایران نیز از ابتدای پیروزی انقلاب هرکجا هر حادثه خونین و خشونت‌باری در گوشه و کنار کشور بوجود آمده دست دولت‌های ایالات متحده به خون این ملت آغشته بوده است.

تقوی رفسنجانی اذعان کرد: اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران از تحریم‌های اقتصادی تا تحریم دارو نمونه دیگری از رفتارهای تناقض آمیز و خلاف حقوق بشر آمریکا به شمار می‌رود.

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی افزود:  با وقوع حوادث بی‌شمار در اقصی نقاط جهان و ردپای آمریکا در جنایات رخ داده به امحای مختلف باید گفت؛ که چهره واقعی استکبار در پیشگاه ملت‌های مختلف آشکار شده تا جایی که بسیاری از شرکای سیاسی آمریکا امروزه مسیر خود را به آرامی جدا نموده و عملا انزوای سیاسی دولتی که سال‌ها به دنبال انزوای جمهوری اسلامی ایران بوده، کلید خورده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بی‌تردید گذشت زمان جلوه‌های دیگری از وضعیت رقت بار ابرقدرت دیروز جهان و افول سیاسی اقتصادی آن را نشان خواهد داد.

انتهای خبر/ طهماسبی




آمریکا، بازیگر اصلی ایجاد شورش‌ و ترورها از دهه۶۰ تاکنون بوده‌ است

منبع:آرمـان
? آمریکا، بازیگر اصلی ایجاد شورش‌ و ترورها از دهه۶۰ تاکنون بوده‌ است