آمار سرقت در شهرستان کرمان ۲۰ درصد کاهش یافت

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با بیان اینکه در بسیاری از شاخص‌ها در پیشگیری از وقوع جرم ارتقا داشته‌ایم گفت: در بحث سرقت از ابتدای سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش سرقت را در این شهرستان شاهد هستیم که این مهم با همکاری مردم و بخش‌های مختلف پلیس اتفاق افتاده است. […]


فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با بیان اینکه در بسیاری از شاخص‌ها در پیشگیری از وقوع جرم ارتقا داشته‌ایم گفت: در بحث سرقت از ابتدای سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش سرقت را در این شهرستان شاهد هستیم که این مهم با همکاری مردم و بخش‌های مختلف پلیس اتفاق افتاده است.

به گزارش «نذیر کرمان» به نقل از نذیر کرمان، سرهنگ مهدی پور امینایی روز سه‌شنبه در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به جایگاه ویژه شهر کرمان به عنوان مرکز استان افزود: استان‌هایی مثل کرمان همیشه مورد توجه باند‌های سرقت فرااستانی هستند و در بحث سرقت منازل نگرانی وجود داشت، اما امسال در بحث سرقت منزل نیز ۲۶ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشتیم.

وی افزود: در روز‌های اخیر نیز باند سارقان منزل پس از خروج از استان شناسایی، رهگیری و دستگیر شدند و تاکنون سرقت‌های زیادی از این باند کشف شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال سرقت مغازه ۱۶ درصد، سرقت خودرو ۱۰ درصد، سرقت موتورسیکلت ۳۷ درصد و در بحث قطعات و محتویات داخل خودرو نیز ۱۹ درصد سرقت‌ها نسبت به سال قبل نزولی بوده است.

وی تاکید کرد: در بحث سرقت‌های به عنف و خشن ۲۰ درصد کاهش داریم و چندین باند سارق به عنف دستگیر شدند؛ هرچند در کاهش سرقت‌ها وضعیت خوبی در کرمان داریم، اما یک مورد سرقت هم زیاد است.

کاهش ۱۹ درصدی قتل

سرهنگ پور امینایی با بیان اینکه در بحث وقوع قتل نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد آمار کاهش پیدا کرده اظهارداشت: در پرونده‌های نزاع نیز ۲۰ درصد کاهش داریم.

وی تصریح کرد: آمار آدم ربایی در کرمان نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد کاهشی بوده و بیشترین منشا این پدیده نیز موضوعات مرتبط با مواد مخدر است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان افزود: همچنین در بحث تجاوز و مزاحمت نوامیس امسال آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

ناکامی در دستگیری معتادان

وی در ادامه با اشاره به تشدید مبارزه با خرده‌فروشان موادمخدر در شهر کرمان گفت: در بحث دستگیری خرده فروشان مواد مخدر، پنج درصد افزایش داریم، اما در بخش دستگیری معتادان توفیقی نداشتیم و ۳۰ درصد کاهش دستگیری رخ داد که سایر ادارات نیز باید نسبت به موضوع معتادان توجه کنند.

پور امینایی با بیان اینکه دستگیری معتادان اثر مستقیمی بر وقوع جرم و جنایت دارد خاطرنشان کرد: سازمان‌های مختلف همه در بحث معتادان نقش دارند و اگر همین روند پیش برود، نارضایتی مردم و افزایش آمار‌ها را تا پایان سال خواهیم داشت.
وی اظهار داشت: کارگاه‌های ضایعاتی، معتادان متجاهر و اتباع غیرمجاز سه معضلی است که تاکنون حل نشده و اکنون تخمین می‌زنیم حدود ۲ تا سه هزار معتاد متجاهر در سطح شهر کرمان داشته باشیم.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان بیان کرد: سال گذشته ۹۰۰ کارگاه ضایعاتی غیر مجاز در شهر کرمان داشتیم که حدود ۴۵۰ کارگاه تاکنون پلمب شده اند.

سهم ۲۰ درصدی اتباع خارجی در سرقت

وی تصریح کرد: ۲۶ درصد از سارقان دستگیر شده جزو اتباع خارجی هستند و در سرقت‌ها ۲۰ درصد هم سهم دارند که اخیرا بحث‌های تخلفات راهور، نزاع‌ها و پرونده‌های خانگی نیز به جرایم اتباع خارجی اضافه شده است.

پور امینایی گفت: با همکاری قوه قضاییه سارقان سابقه‌داری که پرونده چهار سرقت یا بیشتر داشته باشند از پابند الکترونیکی برای آنها استفاده می‌کنیم تا مورد رصد مداوم باشند.

وی خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی کرمان در بحث رفع تصرفات و تجازو به املاک دولتی نیز از ابتدای امسال آزادسازی ۳۵ هکتار زمین را انجام داده است.

کشف ۲۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از شوتی‌ها

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به برخورد‌ها با خودرو‌های قاچاق‌بر سوخت اظهار داشت: همکاران ما در شهر کرمان از ابتدای سال تاکنون حدود ۲۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق را از ۶۱۲ خودرو شوتی کشف کرده اند.

وی همچنین از توقیف ۲۶ موتورسنگین و شناسایی ۵۴۰ دستگاه خودرو که ایجاد مزاحمت و دور دور داشتند در شهر کرمان خبر داد.

پور امینایی گفت: از پرونده‌هایی که امسال تشکیل شده ۵۳ درصد مربوط به سرقت، ۱۸ درصد تصادفات و ۱۴ درصد نزاع و مابقی مربوط به سایر جرایم است.

کاهش آمار جان باختگان تصادفات درون شهری

وی گفت: از ابتدای امسال در بحث تصادفات منجر به فوت در شهر کرمان، ۹۳ نفر فوتی در معابر شهر کرمان داشتیم که نسبت به سال گذشته ۳۱ نفر و حدود ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است، اما مجروحیت تصادفات درون شهری ۲۷ درصد آمار‌ها رشد نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان بیان کرد: ساخت چهار کلانتری در حاشیه شهر کرمان در حال انجام است و تقاضا داریم نسبت به افزایش تعداد کلانتری‌ها مساعدت شود.
وی با اشاره به تهدید‌های ضدامنیتی معاندان تصریح کرد: همه همکاران با تمام بضاعت و امکانات تلاش کردند که عزاداری‌های مردم در مراسم مذهبی محرم و صفر به خوبی انجام شود و این آیین‌ها در کمال امنیت برگزار شد.

پور امینایی بیان کرد: همایش پیرغلامان حسینی در مرداد ماه با حضور بیش از ۴۰۰ مهمان خارجی و داخلی در ۳۷ نقطه از شهر کرمان برگزار شد که همکاران در محل‌ها حاضر بودند و در کنار سایر ارگان‌های امنیتی این رویداد با آرامش برگزار شد.

وی با اشاره به تلاش‌ها برای برقراری امنیت مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در کرمان تصریح کرد: این راهپیمایی همه ساله در روز اربعین به طول ۲۳ کیلومتر از حرم شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی کرمان تا امام زاده حسین (ع) شهر جوپار برگزار می‌شود که استقبال بسیار خوبی از آن شده است و ۹۴ موکب برای خدمت رسانی به زائران از سراسر کشور در این زمینه ثبت نام کرده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان افزود: در مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین در مسیر‌های کرمان به جوپار، مسیر نگار به کرمان و باغین به سمت جوپار و کمربندی ماهان نیز محدودیت‌های ترافیکی اعمال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال، سال پرکاری را شروع کردیم و با شهادت آیت الله رییسی، ۲ انتخابات را برگزار کردیم که با تلاش همکاران و مجاهدت در بحث امنیت صندوق‌های رای توانستیم انتخاباتی با کمترین موضوعات امنیتی را پشت سر بگذاریم.


آمار سرقت در شهرستان کرمان ۲۰ درصد کاهش یافت

منبع: تــابناک
? آمار سرقت در شهرستان کرمان ۲۰ درصد کاهش یافت