آمادگی علمی ظهور در مدارس و دانشگاه‌ها شکل بگیرد

به‌ گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا نصوری، معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) امروز، ۱۴ تیرماه در گردهمایی رابطین نماز و مهدویت ادارات کرمان با بیان اینکه فرصت‌ها و تهدیدهایی در موضوع مهدویت در بُعد داخلی و بین‌المللی، وجود دارد، گفت: باور به منجی یک دکترین در بین […]


به‌ گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا نصوری، معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) امروز، ۱۴ تیرماه در گردهمایی رابطین نماز و مهدویت ادارات کرمان با بیان اینکه فرصت‌ها و تهدیدهایی در موضوع مهدویت در بُعد داخلی و بین‌المللی، وجود دارد، گفت: باور به منجی یک دکترین در بین همه ملل است و بعضی اقوام اقداماتی در ارتباط با ظهور او انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه در آیه ۱۱۹ سوره توبه دو راهبرد ایمان قوی و تقوا برای رسیدن به امام مطرح می‌شود، افزود:‌ در تشیع بسترسازی‌هایی برای ظهور انجام می‌شود اما در سایر مذاهب اسلامی حرکتی برای ظهور منجی انجام نمی‌شوند در اندیشه تشییع حضرت مهدی(عج) را هم امام و هم منجی آخرالزمان می‌دانیم که اگر در کنار دکترین سایر ادیان قرار گیرد می‌توانیم اندیشه‌های خود را رشد دهیم.

حجت‌الاسلام نصوری، با اشاره به گردآوری روایات در مورد حضرت مهدی(عج) در دانشگاه‌های تلاویو، تصریح کرد: آنها دشمن هستند و می‌خواهند در مورد ما مطالعه کنند اما قطعاً رویکرد و اهداف آنها از مطالعه در مورد امام زمان(عج) با ما متفاوت است و هدف دشمنان از این مطالعه ترویج فرهنگ مهدوی نیست.

وی ادامه داد: قله بیانیه گام دوم انقلاب، آمادگی برای ظهور و تمدن‌سازی است که با وجود گذشت چندین سال بر روی آن کار نکردیم بنابراین باید برای تمدن‌سازی تلاش کرده و در این راستا اهداف و مؤلفه‌های امام زمان(عج) دیده شود.

حجت‌الاسلام نصوری با بیان اینکه انقلاب اسلامی فرصتی برای گسترش مباحث مهدویت و نماز را در جامعه و در عرصه بین‌الملل فراهم آورده که باید از این فرصت استفاده کنیم، اظهار کرد: مناسبت‌های مختلف باید پیوند امام زمانی(عج) داشته باشد و آمادگی ظهور را در خود ایجاد کنیم.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) بر کار علمی با موضوع مهدویت در دانشگاه‌ها، مدارس و حوزه‌های علمیه تأکید کرد و افزود: ۱۲۰۰ شبهه در مورد امام زمان(عج) احصا شده که باید به آنها پاسخ داده شود.

وی با بیان اینکه بحث مهدویت قبل از انقلاب اسلامی هم بوده اما تفکر آن گوشه‌نشینی و محدود به دعا بوده است، گفت: آمادگی علمی در مدارس، دانشگاه‌ها، و حوزه‌های علمیه، آمادگی روحی و روانی، امید صادق به ظهور و پرهیز از یأس باید در جامعه شکل بگیرد.

حجت‌الاسلام نصوری با اشاره به اندیشه ایران هراسی و شیعه هراسی که در غرب شکل گرفته، افزود: اهانت‌هایی که به پیامبر(ص) و قرآن در غرب صورت می‌گیرد به دلیل شیعه هراسی آنها است. همچنین فیلم‌هایی نیز در این ارتباط‌ ساخته شده است.

معاون بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در پایان با بیان اینکه با اقدامات ضد مهدویت و تشیع باید مقابله کرد، گفت: آیه ۲۰۰ سوره آل‌عمران سه وظیفه را برای ما معین کرده که نخستین آن صبر در انجام فرائض و وجبات است. در گام دوم باید دشمنان خود را به خوبی بشناسیم و علاوه بر وظیفه شخصی، وظیفه اجتماعی و سیاسی خود را نیز بشناسیم. سوم اینکه از اعمال شخصی و اجتماعی مراقبه و محافظت کنیم تا مبادا رابطه با امام زمان(عج) قطع شود.

انتهای پیام


آمادگی علمی ظهور در مدارس و دانشگاه‌ها شکل بگیرد

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? آمادگی علمی ظهور در مدارس و دانشگاه‌ها شکل بگیرد