آمادگی بخش خصوصی برای احیای بافت قدیم شهر کرمان | اخبار اقتصادی کرمان

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: رئیس اتاق کرمان در بازدید مدیران و مسئولان ارشد استان از بافت قدیم شهر کرمان بر لزوم ایجاد تسهیلات لازم برای سرمایه‌گذاران و رفع موانع موجود در این مسیر تاکید کرد و گفت:«بخش خصوصی آماده است تا با همکاری دستگاه‌های اجرایی در احیای بافت تاریخی مشارکت فعال داشته باشد». سیدمهدی […]

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: رئیس اتاق کرمان در بازدید مدیران و مسئولان ارشد استان از بافت قدیم شهر کرمان بر لزوم ایجاد تسهیلات لازم برای سرمایه‌گذاران و رفع موانع موجود در این مسیر تاکید کرد و گفت:«بخش خصوصی آماده است تا با همکاری دستگاه‌های اجرایی در احیای بافت تاریخی مشارکت فعال داشته باشد».

سیدمهدی طبیب‌زاده افزود:«اتاق کرمان همۀ تلاش خود را انجام می‌دهد تا زمینۀ معرفی فرصت‌های سرمایهگذاری و جذب سرمایه‌گذار را با هدف بازآفرینی بافت تاریخی،رونق اقتصادی و‌ توسعۀ گردشکری و با همکاری دستگاه‌های مربوطه فراهم سازد».

وی اظهار کرد:«همچنین اتاق کرمان برای احیای مراکز پر رونق تجاری ازجمله کاروانسراها،بازارها و مراکز دیدنی که همگی در زمرۀ میراث گران‌بهای تجار و بازرگانان ادوار گذشته هستند،توسعه و رونق کسب و کار در مرکز شهر،ایجاد جاذبه‌های مهم گردشگری به گونه‌ای که موجبات ارتقا جایگاه جذب توریست و تبدیل کرمان به مقصد گردشگری ملی و بین‌المللی را فراهم آورد،سلسله اقدامات برنامه‌ریزی شده را با مشارکت و نقش‌آفرینی دستگاه‌های متولی تجارت،گردشگری و عمران شهری،برنامه‌ریزی کرده است».

به گزارش نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی اتاق کرمان،طبیب‌زاده در این بازدیدها ضمن حمایت از اقدامات انجام شده،در دست اقدام و پیشنهاد شده و تقدیر از توجه مدیریت کلان به موضوع توسعه،آمادگی بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه را اعلام کرد.

وی همچنین تجربۀ هم‌افزایی بین‌دستگاهی در جذب و ‌حمایت از سرمایه‌گذار،در چندین پروژۀ اخیر بافت تاریخی را موفق ارزیابی کرد.

طبیب‌زاده از معرفی پروژه‌های سرمایه‌گذاری شده در بافت تاریخی و در راستای اهداف همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴ و همچنین از هم‌افزایی بین‌دستگاهی ایجاد شده در کرمان برای تحقق و آماده‌سازی بستر جذب سرمایه‌گذار،تقدیر کرد.

در این بازدیدها حجت‌‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی،نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان،با اشاره به اهمیت حفظ هویت تاریخی شهر،بر لزوم مشارکت همه‌جانبه مردم در احیای این بافت تاریخی تاکید کرد و گفت:«بافت تاریخی کرمان گنجینه‌ای است که به ما امانت داده شده و باید آن را برای آیندگان حفظ کرد».

 سعید شاهرخی،مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان نیز با تاکید بر اهمیت ثبت ملی بناهای تاریخی این منطقه،بیان کرد:«ثبت ملی این بناها،گام مهمی در جهت حفاظت از آن‌هاست و می‌تواند زمینه‌ساز جذب اعتبارات ملی برای مرمت و احیای آنها شود».

گفتنی است این بازدید با دعوت اتاق کرمان و کارگروه مشورتی جوانان،از مقامات ارشد استان کرمان و با هدف وضعیت سنجی،هم‌افزایی و چاره‌اندیشی صورت گرفت.

مسئولان استان در این بازدید از وضعیت فعلی بناهایی همچون خانه سید خوشرو،قبه سبز و کاروانسرای جر دیدن کردند.




آمادگی بخش خصوصی برای احیای بافت قدیم شهر کرمان

منبع:خبر کرمان
?آمادگی بخش خصوصی برای احیای بافت قدیم شهر کرمان :اخبار استان کرمان – اقتصادی