آغاز مرحله جدید طرح جمع‌آوری سلاح غیرمجاز در استان کرمان

دادستان کرمان از آغاز مرحله جدید طرح جمع‌آوری سلاح غیر مجاز اعم از جنگی و شکاری با هدف ارتقای امنیت اجتماعی در استان کرمان خبر داد. – اخبار استانها – به گزارش نذیر کرمان از کرمان، مهدی بخشی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مسئله نگهداری و حمل سلاح غیرمجاز، یکی از موضوعات […]

دادستان کرمان از آغاز مرحله جدید طرح جمع‌آوری سلاح غیر مجاز اعم از جنگی و شکاری با هدف ارتقای امنیت اجتماعی در استان کرمان خبر داد.

– اخبار استانها –

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، مهدی بخشی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مسئله نگهداری و حمل سلاح غیرمجاز، یکی از موضوعات مهم و اساسی در استان کرمان است، اظهار داشت: با توجه به خسارات و صدمات جبران‌ناپذیر ناشی از این موضوع، جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز به طور جدی در دستور کار دادستانی کرمان قرار دارد.

وی از آغاز مرحله جدید طرح جمع‌آوری سلاح غیرمجاز اعم از جنگی و شکاری با هدف ارتقای امنیت اجتماعی در استان کرمان خبر داد و گفت: دارندگان سلاح غیرمجاز با تحویل داوطلبانه سلاح خود از کیفیات و تمهیدات در نظر گرفته شده، استفاده کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، با بیان اینکه دیگر نهادها به ویژه رسانه‌ها نیز باید با فرهنگ‌‌سازی و اقدامات ایجابی در این خصوص وارد عمل شوند، گفت: از مردم درخواست می‌کنیم ضمن تحویل سلاح‌های غیرمجاز خود، با ارائه گزارشات به موقع، فرصت قدرت‌نمایی و ایجاد مزاحمت برای مردم و جامعه را از همشهریان خود سلب کنند.

بخشی با اشاره به نقش غیرقابل انکار سلاح‌های غیرمجاز در بروز درگیری‌های مسلحانه و ناامنی در جامعه و همچنین خطراتی که به‌کارگیری این سلاح‌ها در برخی مراسمات دارد، خاطرنشان کرد: حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز برابر قانون جرم بوده و دستگاه قضایی در چارچوب قانون با این مسئله با جدیت برخورد می‌کند.

وی، همچنین در نشست مشترک با مسئولین بازداشتگاه موقت کرمان با بیان اینکه همکاران قضایی باید بازدید از زندان‌ها را به صورت هدفمند و برنامه‌ریزی شده انجام دهند، اظهار داشت: لازم است خروجی و نتایج مؤثری از این بازدیدها حاصل شود و اقدامات انجام شده به طور مستمر به دادستانی گزارش داده شود.

دادستان کرمان اجرای وظیفه نظارت بر زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها را ضامن حقوق متهمان و زندانیان و نشانگر توجه نظام حقوقی به حقوق زندانیان برشمرد، گفت: اعمال وظیفه نظارتی دادستان بر زندان‌ها، با رویکرد اعتلای حقوق شهروندی و اصلاح مجرمان ضرورت دارد.

وی نظارت بر امور زندان‌ها را جزو وظایف ذاتی دادستان در راستای حفظ حقوق متهمان و زندانیان برشمرد و افزود: استفاده حداکثری از فضا و ظرفیت بازداشتگاه موقت همواره مد نظر است و ضروری است به زندان‌های شهرستان‌های بزرگ نیز قاضی ناظر زندان اختصاص یابد تا امورات مربوط به زندانیان را اعم از حوزه قضایی محل استقرار زندان یا سایر حوزه‌های مجاور را مورد رصد و پیگیری قرار دهد.

انتهای پیام/۵۱۱/




آغاز مرحله جدید طرح جمع‌آوری سلاح غیرمجاز در استان کرمان

منبع: تسنــیم
? آغاز مرحله جدید طرح جمع‌آوری سلاح غیرمجاز در استان کرمان