آغاز فاز واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین در شهربابک

رییس شبکه دامپزشکی شهربابک گفت: طرح واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی گاو و گوساله در این‌ شهرستان از اول خرداد آغاز شده است. به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهربابک؛ مجید اسدی گفت: طرح واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی گاو و گوساله در این‌ شهرستان از […]

رییس شبکه دامپزشکی شهربابک گفت: طرح واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی گاو و گوساله در این‌ شهرستان از اول خرداد آغاز شده است.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهربابک؛ مجید اسدی گفت: طرح واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی گاو و گوساله در این‌ شهرستان از اول خرداد آغاز شده و در این طرح بیش از ۴ هزار راس دام سنگین واکسینه می‌شوند.

 
رییس شبکه دامپزشکی شهربابک تب برفکی را از مقاوم‌ترین ویروس‌های شناخته شده عنوان کرد و افزود: این طرح به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود و تا پایان تیرماه ادامه دارد‌.
 
وی با بیان این‌که بیماری تب برفکی بیماری ویروسی و مسری دام است، تصریح کرد: بیماری تب برفکی می‌تواند خسارت‌های سنگینی را به دامداران تحمیل کند و سبب کاهش تولید در دام شود.
 
اسدی خاطرنشان کرد: از دامداران درخواست می‌شود ضمن رعایت شرایط بهداشتی و قرنطینه‌ای‌ از قبیل ضدعفونی جایگاه دام و جلوگیری از تردد بی‌مورد افراد و استفاده از وسایل و ماشین‌آلات به دامداری جلوگیری کنند و برای اجرای هرچه بهتر این طرح و پوشش مناسب جمعیت دام با اکیپ‌های دامپزشکی نهایت همکاری را داشته باشند.

انتهای پیام/ شهربابک 




آغاز فاز واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین در شهربابک

منبع:آرمـان
? آغاز فاز واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین در شهربابک