آغاز عملیات مرمت کاروانسرای کبوترخان رفسنجان

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی رفسنجان خبر از آغاز عملیات مرمت و نجات‌بخشی کاروانسرای تاریخی کبوترخان داد. به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان؛ حسن حسینی گفت: کاروانسرای کبوترخان که یکی از ابنیه دوره صفویه در شهرستان […]



رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی رفسنجان خبر از آغاز عملیات مرمت و نجات‌بخشی کاروانسرای تاریخی کبوترخان داد.

به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان؛ حسن حسینی گفت: کاروانسرای کبوترخان که یکی از ابنیه دوره صفویه در شهرستان رفسنجان است با وجود اینکه از نظر ساختار مستحکم و پابرجاست اما به‌دلیل قدمت از ناحیه پشت بام دچار فرسودگی و آسیب شده بود که با تخصیص اعتبار کار نجات بحشی و مرمت اضطراری آن آغاز شده است.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی رفسنجان ابراز کرد: رفع آسیب‌های وارده ناشی از عوامل طبیعی و برچیدن لایه‌های فرسوده کاهگل و آجر پشت بام و مرمت، اندود کاهگل و اجرای آجرفرش پشت بام از جزئیات عملیات مرمت و نجات‌بخشی است.

وی خاطرنشان کرد: اعتبار تخصیص‌یافته برای مرمت کاروانسرای کبوترخان ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی است.

انتهای خبر/م
 


آغاز عملیات مرمت کاروانسرای کبوترخان رفسنجان

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? آغاز عملیات مرمت کاروانسرای کبوترخان رفسنجان