آغاز عملیات اجرایی پروژه بهسازی و بازسازی محور شهداد -نهبندان

احسان عراقی زاده گفت : محور شهداد ، نهبندان یکی از بزرگترین پروژه های جاده ای کشور می باشد که عملیات تحویل و افتتاح خواهد شد. به گزارش راه ارمان  احسان عراقی زاده ، مدیر کل راهداری استان کرمان گفت : محور شهداد ، نهبندان یکی از بزرگترین پروژه های جاده ای کشور می باشد […]

احسان عراقی زاده گفت : محور شهداد ، نهبندان یکی از بزرگترین پروژه های جاده ای کشور می باشد که عملیات تحویل و افتتاح خواهد شد.

به گزارش راه ارمان  احسان عراقی زاده ، مدیر کل راهداری استان کرمان گفت : محور شهداد ، نهبندان یکی از بزرگترین پروژه های جاده ای کشور می باشد که عملیات اجرایی آن با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان از امروز مورخ ۱۶ خرداد آغاز گردیده است و تا ۴۰۰ روز دیگر ، ۴ کیلومتر این محور تحویل و افتتاح خواهد شد.

وی افزود: محور مذکور یک پروژه بسیار خاص به جهت نوع خاک و مصالح می باشد که باید در بدترین شرایط عملیات راه سازی ادامه پیدا کند .

علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه استان کرمان با اشاره به پهناور بودن استان کرمان گفت : یک پنجم استان کرمان، کویر است و محور شهداد، نهبندان از لحاظ اقتصادی و گردشگری  در کشور بسیار مهم و حائز است.
وی ابراز امیدواری کرد با توجه به شروع پروژه در دولت آقای رئیسی این پروژه سریعتر به اتمام برسد .

حجت الاسلام المسلمین خزایی، امام جمعه شهرستان نهبندان گفت : راه امام خمینی ره در خدمت به مردم ادامه دارد.

وی افزود :ارتباط بین مردم شهداد و نهبندان از زمان های بسیار دور وجود داشته و محور مواصلاتی شهداد ، نهبندان هم نقش بسزایی در ارتباطات اجتماعی، فرهنگی ، اقتصادی دو منطقه دارد .
 
 زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز مردم بخش شهداد را مردمی ولایی ، خوب دانست و با توجه به نامناسب بودن راه های شهرستان کرمان و راور گفت :پیگیر تشکیل جلسه با حضور وزیر راه در خصوص مشکلات حوزه راه و مسکن هستیم.

 نخعی نماینده مردم شهرستان نهبندان و سربیشه در این مراسم گفت :راه ها به عنوان رگ های جاری جامعه باعث رشد و شکوفایی مناطق هستند . وی افزود : محور شهداد – نهبندان، جاده ای راهبردی و فوق العاده امنیتی برای دو استان محسوب میگردد و هم دولت و هم مجلس باید پیگیری کنند تا وضعیت جاده های کشور به وضعیت مطلوب برسند .

وی افزود: تبادلات فرهنگی و اقتصادی بین استان کرمان و خراسان جنوبی به ویژه شهداد و نهبندان وجود داشته و امیدواریم با تزریق اعتبارات بزودی شاهد بهره برداری از این محور باشیم .

دکتر پور ابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت : شرکت سکاف جزو شرکت های معتبر استان کرمان و کشور می باشد که در حوزه های مختلف فعالیت می‌کنند. وی از معاون وزیر درخواست کرد قطعه سه و چهارم محور شهداد -نهبندان را در دستور کار قرار دهند و در برنامه زمان بندی این قطعه را نیز اعلام نمایند.
وی با اشاره به حادثه خیز بودن محور راور ، دیهوک خواستار بهسازی این محور شد .

سردار ناظری، فرمانده نیروی انتظامی استان  نیز از استقرار پلیس راه شهداد -نهبندان و یگان تکاوری ۱۲۴ کویر در شهداد یادآور شد و خاطر نشان کرد : در جمع پنج استان کشور به لحاظ تصادفات و جانباختگان قرار داریم و در سه سال گذشته در محور های استان ۲۵۰۰نفر کشته داشتیم .

موسوی آیت الهی معاون عمرانی استاندار کرمان  گفت : از زمان وقوع سیلاب تاکنون ۷۱ مورد حادثه در این محور داشته ایم و این پروژه باید طی کارشناسی های دقیق اجرا شود تا دوباره دچار مشکل نشود .

امانی رئیس  راهداری و معاون وزیر راه ضمن عذر خواهی از مردم به دلیل تاخیر اجرای پروژه تصریح کرد : این پروژه دومین پروژه بزرگ راهداری است که در شرایط بسیار سخت تر امروز آغاز می شود.

وی با تشکر از نمایندگان مردم کرمان و راور و نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی به جهت پیگیری موضوع گفت : سال گذشته ۵۱ میلیون تن کالا روی جاده های کشور جابجا شده است و ۱۶۰ میلیون نفر جابجایی مسافر نیز داشته ایم که رشد بسیار خوبی در بحث ترانزیت اتفاق افتاده است . وی در پایان از احداث راهدارخانه در مسیر راور، دیهوک خبر داد و خاطر نشان کرد؛ اگر ۶۰درصد پروژه شهداد -نهبندان پیشرفت داشته باشد ما مجوز بازسازی  قطعات سه و چهارم را می دهیم.

انتهای پیام/ رسول




آغاز عملیات اجرایی پروژه بهسازی و بازسازی محور شهداد -نهبندان

منبع:آرمـان
? آغاز عملیات اجرایی پروژه بهسازی و بازسازی محور شهداد -نهبندان