آغاز ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکونی در رفسنجان

عملیات اجرایی ساخت ۳ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان با حضور استاندار کرمان آغاز شد. به گزارش سرویس اقتصادی نذیر کرمان؛ آیین واگذاری ۸۶۴ قطعه زمین به متقاضیان جوانی جمعیت و شروع عملیات اجرایی ساخت ۳ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن با حضور استاندار کرمان، فرماندار و جمعی از […]


عملیات اجرایی ساخت ۳ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان با حضور استاندار کرمان آغاز شد.

به گزارش سرویس اقتصادی نذیر کرمان؛ آیین واگذاری ۸۶۴ قطعه زمین به متقاضیان جوانی جمعیت و شروع عملیات اجرایی ساخت ۳ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن با حضور استاندار کرمان، فرماندار و جمعی از مسئولان استان و شهرستان در مصلی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) رفسنجان برگزار شد.

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان در این آیین اظهار کرد: جزو اولین استان‌هایی بودیم که تصمیم گرفتیم طرح نهضت ملی مسکن را اجرا کنیم، مقرر شد در همه جاهای استان زمین در اختیار متقاضیان این طرح قرار دهیم.

وی افزود: تاکنون ۱۰ هزار قطعه زمین در استان به مردم واگذار شده است و زمین مورد نیاز به همه متقاضیان تا چند ماه آینده واگذار می‌شود.


فداکار بیان کرد: معاونت عمرانی و اداره راه و شهرسازی زحمات زیادی کشیدند و قریب ۸۰۰ تا ۹۰۰ هکتار زمین توسط این ارگان‌ها قطعی شد که از این مقدار ۷۰۰ هکتار استخراج شد.

وی تاکید کرد: شهرداری رفسنجان به دلیل توانایی فنی و نیروی انسانی و همراهی مجموعه شورای شهر با شهرداری پذیرفت ۳ هزار واحد را شروع به ساخت کند.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: نرخ رشد جمعیت برای اولین‌بار در استان مثبت شده است و این مهم به واسطه اعمال سیاست‌های واگذاری زمین‌ها بوده است.

حسین رضایی فرماندار رفسنجان نیز در این مراسم گفت: یکی از بزرگ‌ترین اقدامات و کارهای بزرگی که در دولت سیزدهم شروع شد و امروز شاهد عملیات اجرایی آن هستیم واگذاری زمین برای متقاضیان بود که شروع آن کلید خورد که این مهم از برکات دولت شهید جمهور است.

وی افزود: در رفسنجان نزدیک ۲۰ هزار برای نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که ۸ هزار نفر تاکنون تایید نهایی شدند.

وی بیان کرد: در فاز اول با زحمات زیادی که دستگاه‌های استانی کشیدند ۲۷۰ هکتار زمین به محدوده قانونی شهر الحاق شد و نزدیک ۳ هزار و ۸۶۴ قطعه زمین از داخل آن استخراج شد.

رضایی عنوان کرد: امروز ۸۶۴ قطعه زمین به طرح جوانی جمعیت تعلق گرفت که قرعه‌کشی آن انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای بقیه متقاضیان ۴۰۰ هزار هکتار زمین در فاز دوم در نظر گرفته شده که کارهای اجرایی آن انجام شده و به محدوده قانونی الحاق می‌شود در نهایت قرعه‌کشی و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

رضایی گفت: از همه مسئولان استانی تشکر ویژه دارم این طرح مشکلاتی داشت که با درایت مسئولین استانی به ویژه معاون عمرانی استانداری حل و فصل شد.














خانه خشتی/
انتهای پیام/


آغاز ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکونی در رفسنجان

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? آغاز ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکونی در رفسنجان