آغاز ثبت‌نام‌ خودروهای وارداتی‌ در سامانه یکپارچه

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: سخنگوی وزارت صنعت،معدن و تجارت از آغاز ثبت‌نام برای خودروهای خارجی وارده شده از هفتۀ آینده خبر داد و اعلام کرد که فروش از طریق سامانه یکپارچه انجام خواهد شد. امید قالیباف با اشاره به ثبت سفارش ۸۵ هزار دستگاه خودرو توسط شرکت‌های واردکننده اظهار کرد:«شرایط و جزئیات ثبت‌نام به صورت […]

فردایکرمان – گروه اقتصاد: سخنگوی وزارت صنعت،معدن و تجارت از آغاز ثبت‌نام برای خودروهای خارجی وارده شده از هفتۀ آینده خبر داد و اعلام کرد که فروش از طریق سامانه یکپارچه انجام خواهد شد.

امید قالیباف با اشاره به ثبت سفارش ۸۵ هزار دستگاه خودرو توسط شرکت‌های واردکننده اظهار کرد:«شرایط و جزئیات ثبت‌نام به صورت اطلاعیه و نشست خبری طی روزهای آتی اعلام خواهد شد».

وی افزود:«متقاضیان خرید خودروهای وارداتی باید نصف مبلغ خودرو را در حساب خود داشته باشند».

به گزارش فردایکرمان به نقل از ایسنا،سخنگوی وزارت صمت تاکید کرد:«راه‌اندازی سامانه یکپارچه فروش خودرو و عرضۀ خودروهای وارداتی در این سامانه،در راستای اجرای مصوبۀ اخیر دولت در خصوص روش‌های جایگزین عرضه در بورس کالا است. سامانه یکپارچه فروش خودرو کاملا نظارت‌پذیر و شفاف است و ظرفیت عرضۀ خودروهای داخلی نیز برای این سامانه پیش‌بینی شده است».

طبق آنچه که سخنگوی وزارت صمت اعلام کرده است،قراراست فروش خودروها از طریق سامانه یکپارچه باشد و بدین ترتیب مسیر بورس کالا برای فروش خودروهای وارداتی بسته و کنار رفت.

این درحالیست که پس از ابلاغیۀ معاون اول رئیس جمهوری،عبارت «خودروهای وارداتی صرفاً در بورس کالا عرضه می‌شوند» از بند ٢ آیین‌نامۀ واردات حذف شد؛ گمانه‌زنی‌ها بر این اساس بود که شاید در کنار بورس کالا،روش دیگری هم تعیین شود اما امروز نقطۀ پایان همۀ این گمانه‌زنی‌ها بود و سامانه یکپارچه تنها مسیر فروش خودروهای وارداتی خواهد بود.




آغاز ثبت‌نام‌ خودروهای وارداتی‌ در سامانه یکپارچه

منبع:خبر کرمان
?

آغاز ثبت‌نام‌ خودروهای وارداتی‌ در سامانه یکپارچه

:اخبار استان کرمان – اقتصادی