آغاز برداشت نوبرانه‌های گلخانه‌ای و جالیزی در  عنبرآباد 

نذیر کرمان/کرمان مدیر جهادکشاورزی عنبرآباد از آغاز برداشت بیش از ۱۰۰ هزار تن پیاز طرح استمرار و بادمجان گلخانه‌ای به در  این شهرستان  خبر داد. ابوالحسن  پیرنیا در گفت و گو با نذیر کرمان سطح زیرکشت پیاز طرح استمرار در شهرستان عنبرآباد را ۲۱۱۸ هکتار اعلام کرد و گفت: برداشت پیاز طرح استمرار از نیمه […]

نذیر کرمان/کرمان مدیر جهادکشاورزی عنبرآباد از آغاز برداشت بیش از ۱۰۰ هزار تن پیاز طرح استمرار و بادمجان گلخانه‌ای به در  این شهرستان  خبر داد.

ابوالحسن  پیرنیا در گفت و گو با نذیر کرمان سطح زیرکشت پیاز طرح استمرار در شهرستان عنبرآباد را ۲۱۱۸ هکتار اعلام کرد و گفت: برداشت پیاز طرح استمرار از نیمه اول آذرماه در این شهرستان آغاز شده و تا پایان اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی سطح زیرکشت پیاز طرح استمرار شهرستان عنبرآباد را ۲۱۱۸ هکتار با متوسط عملکرد ۵۳ تن در هکتار عنوان کرد و افزود: برای برداشت هر هکتار محصول پیاز از ۷۵ تا ۸۰ نفر نیروی کار بومی استفاده می‌شود.

پیرنیا شرایط مطلوب اقلیمی در سال جاری را به همراه استفاده از بذر سالم و استاندارد و هم چنین تغذیه مناسب، در میزان برداشت محصول را موثر دانست و اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود از ۲۱۱۸ هکتار سطح زیرکشت پیاز بیش از ۱۰۰ هزار تن محصول با کیفیت برداشت و به بازارهای هدف عرضه شود.

مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد از کشاورزان خواست تا نسبت به برداشت و عرضه به موقع محصول خود برنامه‌ریزی کنند و گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر قیمت پیاز مناسب است لذا کشاورزان باید نسبت به برداشت منظم، مداوم و عرضه به بازارهای مصرف اقدام کنند تا با مشکل انباشته شدن محصول، عرضه بیش از تقاضا و کسادی بازار در روزهای پایانی روبرو نشویم.   

 برداشت ۷۲۰۰ تُن محصول بادمجان گلخانه‌ای

 وی هم چنین سطح زیرکشت محصول بادمجان گلخانه‌ای در شهرستان عنبرآباد  را ۶۰ هکتار اعلام کرد و گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۷۲۰۰ تن محصول بادمجان برداشت و روانه بازارهای داخلی و خارجی شود . 

مدیر جهادکشاورزی عنبرآباد بیان کرد: برداشت این محصول همه ساله از اواسط آبان ماه آغاز شده و تا پایان خرداد ماه سال آینده ادامه دارد.

پیرنیا ارقام بادمجان گلخانه‌ای را قلمی، دلمه‌ای و لامپی عنوان کرد که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش تولید خواهیم داشت.

انتهای پیام




آغاز برداشت نوبرانه‌های گلخانه‌ای و جالیزی در  عنبرآباد 

منبع: ایـسنا
? آغاز برداشت نوبرانه‌های گلخانه‌ای و جالیزی در  عنبرآباد