آغازی بر بروز استعدادهای شطرنج کرمان

در حالی نخستین بار شاهد برگزاری یک سری از مسابقات شطرنج زیر ۱۸ سال و مختص رده های سنی کودکان، نوجوانان و جوانان در استان کرمان و توجه به استعدادهای این رشته ورزشی هستیم که نفرات برتر این مسابقات امروز(شنبه) در آیین اختتامیه این رقابت ها معرفی شدند. به گزارش نذیر کرمان و به نقل […]


در حالی نخستین بار شاهد برگزاری یک سری از مسابقات شطرنج زیر ۱۸ سال و مختص رده های سنی کودکان، نوجوانان و جوانان در استان کرمان و توجه به استعدادهای این رشته ورزشی هستیم که نفرات برتر این مسابقات امروز(شنبه) در آیین اختتامیه این رقابت ها معرفی شدند.

به گزارش نذیر کرمان و به نقل از نذیر کرمان، نخستین دوره مسابقات شطرنج زیر ۱۸ سال شطرنج استان کرمان جام پیشکسوت شطرنج استاد حسن صفری نژاد در شرایطی از روز گذشته در محل هیات شطرنج با رقابت ۱۰۲ شطرنج‌باز کلید خورد که این مسابقات در ۲ بخش رپید و ریتد با فرمت زمانی ۱۵ دقیقه به اضافه پنج ثانیه در ۹ دور به روش سوئیسی برگزار شد.

در پایان این دوره از رقابت ها که بین رده های مختلف سنی انجام گرفت، رادمهر امیری، کیان محمد رضاییان ابرقویی، پارسا هاشمی، محمدجواد نوروزی و امیرمهدی ترقی خواه به ترتیب بر سکوی نخست تا پنجمی این مسابقات ایستادند.

همچنین بازیکن برتر بانوان طناز کارگر جهرمی، بهترین بازیکن زیر ۱۶ سال پسر، کیان امیرشکاری، بهترین بازیکن زیر ۱۴ سال پسر، آراد عبدی و در بخش دختران، سارینا درینی معرفی شدند.

همچنین بهترین بازیکن زیر ۱۲ سال پسر و دختر دانیال حمیدی و غزل کارگر، بهترین بازیکن زیر ۱۰ سال پسر و دختر هم علی طاهریان و گلوریا نورالهی و همچنین عنوان برترین بازیکنان زیر هشت سال پسر و دختر را پرهام ابراهیمی سنو و زحل پروان کسب کردند.

 آیین اختتامیه مسابقات زیر ۱۸ سال شطرنج استان کرمان

توجه ویژه به استعدادها در هیات شطرنج کرمان

سرپرست هیات شطرنج استان کرمان در این مراسم با اشاره به توجه ویژه این هیات به استعدادیابی گفت: رده های سنی زیر ۱۸ سال بخشی مهم از این رشته ورزشی محسوب می شوند که در گذشته کمتر به آنان توجه شده اما ما برنامه داریم که توجه جدی تری به این رده ها داشته باشیم.

میلاد مقیمی زاده افزود: بنا داریم با استعدادیابی و توجه به رده های سنی از پایه کار توسعه و رشد شطرنج را دنبال کنیم تا در سال های آینده تیمی شایسته و درخور نام کرمان داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مسابقات زیر ۱۸ سال شطرنج استان با استقبال خوبی از سوی خانواده ها و شهرستان های مختلف استان کرمان روبه‌رو شد که امیدوارم بتوانیم با برگزاری فشرده مسابقات و همچنین آموزش ها به نتایج خوبی برسیم.

محمود خورسند سرپرست دبیری هیات شطرنج استان کرمان نیز با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری مسابقات زیر ۱۵ سال شطرنج با حمایت مالی حسن صفری نژاد پیشکسوت این رشته گفت: صفری نژاد از پیشکسوتان و بنیان گذاران هیات شطرنج استان کرمان بود که خدمات این پیشکسوت جای قدردانی دارد.

آغازی بر بروز استعدادهای شطرنج کرمان

مقیمی زاده سرپرست هیات شطرنج استان کرمان

 

نخستین دوره مسابقات ابن رده سنی

مسئول کمیته مسابقات هیات شطرنج استان کرمان نیز در گفت و گو با خبرنگار نذیر کرمان عنوان کرد: برگزاری نخستین دوره مسابقات شطرنج زیر ۱۸ سال به صورت رپید و ریتد با حضور ۱۰۲ ورزشکار از شهرستان های مختلف استان کرمان برگزار و در پایان جوایز نقدی به برترین ها اهدا شد.

سیروس کارگر افزود: این مسابقات مقدمه ای برای بازی های بزرگ‌تر خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه ها و بازی های آینده هیات شطرنج استان کرمان گفت: مسابقات قهرمانی رده های سنی و لیگ قهرمانی استان به عنوان بزرگترین مسابقه این استان در حال برنامه ریزی است.

وی ادامه داد: همچنین یک دوره مسابقات به صورت خاص و هفتگی در تمامی شهرستان های استان کرمان برگزار می شود که این رقابت ها حکم تمرین بازیکنان استان برای شرکت در مسابقات بزرگ‌تر را خواهد داشت؛ تاکنون چهار دوره مسابقه شهرستانی در زرند، انار، رابُر و کرمان را طی روزهای گذشته برگزار کردیم و درخواست هایی برای برگزاری مسابقات در سیرجان، رفسنجان و سایر شهرستان ها داریم که این مسابقات ادامه یابد تا به رشد و توسعه شطرنج در شهرستان ها کمک کرده باشد و از نزدیک با استعدادهای مناطق مختلف استان کرمان آشنا شویم.

ضعف ساختارسازی و نمایندگان کرمان در لیگ برتر

مسئول کمیته مسابقات هیات شطرنج استان کرمان در ادامه با اشاره به حضور تیم های استان کرمان در دوره های اخیر لیگ برتر کشور و ضعف ساختارسازی افزود: دوره ای بدون اینکه مسابقات لیگ برتر در استان کرمان برگزار شود، ۲ تیم از این استان در لیگ برتر کشور شرکت کردند و عناوین خوبی هم کسب کردند اما عمده بازیکنان غیر بومی بودند.

کارگر ادامه داد: بنا داریم لیگ شطرنج به صورت حرفه ای در استان شکل گیرد تا ضمن جذب حامی مالی، این لیگ به توسعه شطرنج در بخش های مختلف ازجمله دانشگاه ها، صنعت، کارکنان دولت و کارگری کمک کند و همه اقشار بتوانند در لیگ برتر استان تیم بدهند و قهرمان شوند، همچنین بتوانیم از بین آنان بازیکنانی برای تیم استان انتخاب کنیم.

رقابت های شطرنج رده های سنی کودکان، نوجوانان و جوانان استان کرمان برای نخستین بار از روز گذشته در محل هیات شطرنج استان کرمان برگزار شد.


آغازی بر بروز استعدادهای شطرنج کرمان

منبع:یـزدان کـرمان
? آغازی بر بروز استعدادهای شطرنج کرمان