آسیب‌های اجتماعی قابل کنترل و پیشگیری است

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه توجه نکردن به اصلاح رفتارهای ناصحیح منجر به فاجعه اجتماعی و انسانی خواهد شد، بیان کرد: همه مسائل و مشکلات جامعه با همکاری مسئولان و دستگاه‌های متولی قابل کنترل و پیشگیری است. به گزارش فت فتو از کرمان، مدیران و کارشناسان بهزیستی استان کرمان امروز ۶ شهریور […]

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه توجه نکردن به اصلاح رفتارهای ناصحیح منجر به فاجعه اجتماعی و انسانی خواهد شد، بیان کرد: همه مسائل و مشکلات جامعه با همکاری مسئولان و دستگاه‌های متولی قابل کنترل و پیشگیری است.

به گزارش فت فتو از کرمان، مدیران و کارشناسان بهزیستی استان کرمان امروز ۶ شهریور به همراه مدیران و کارشناسان دادگستری، ثبت و احوال، دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی در نشستی به بررسی و بحث و تبادل نظر درخصوص اصلاح روند واگذاری کودکان بی‌سرپرست به خانواده‌های واجد شرایط پرداختند.

عباس صادق‌زاده، مدیرکل بهزیستی استان کرمان در این نشست با اشاره به اهمیت توجه به شکل‌گیری رفتارهای نادرست در سطح جامعه که در دراز مدت منجر به ایجاد فرهنگ‌های اشتباه و خطر آفرین برای جامعه خواهد شد، گفت: توجه نکردن به اصلاح رفتارهای نادرست منجر به ایجاد فاجعه اجتماعی و انسانی در آینده خواهد شد که هزینه اصلاح و کنترل آن به مراتب بیشتر از پیشگیری‌های کنونی خواهد بود.

وی افزود: به‌عنوان افراد آگاه تبعات مخرب این روند و مسئولان دستگاه‌های اجرایی با برنامه‌ریزی و طراحی درست علمی و کارشناسی، باید از گسترش مشکلات این‌چنینی جلوگیری کرده و با تدوین راهکارهای درست و علمی علاوه‌ بر قرار دادن کودک بد سرپرست یا بی‌سرپرست در فضای یک خانواده مناسب مشکل خانواده‌های بدون فرزند را هم با رعایت تمامی راهکارهای کارشناسی و قانونی برطرف کنیم.

مدیرکل بهزیستی ادامه داد: من بارها گفته‌ام برای حل تمامی مسائل و مشکلات جامعه راهکار داریم و به‌راحتی می‌توان همه آسیب‌های اجتماعی را کنترل و سپس از وقوع آن پیشگیری کرد اما شرط آن این است که همه مسئولان و دستگاه‌های متولی پای کار بیایند.

علیرضا وحید‌زاده، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کرمان نیز در این نشست با ارائه توضیحاتی پیرامون مشکلات و نواقص موجود در روند واگذاری کودکانی که به ادعای برخی خانواده‌ها بر سر راه گذاشته شده‌اند پرداخت و با نقد و بررسی معضلات و تبعات این نوع واگذاری‌ها با روند کنونی، خواستار ایجاد زیر ساخت‌ها و اصلاح فرایندهای این نوع واگذاری‌ها به منظور پیشگیری از ایجاد تبعات روحی و روانی در کودکان و خانواده‌ها و در پی آن معضلات اجتماعی ناشی از آن در آینده شد.

انتهای پیام




آسیب‌های اجتماعی قابل کنترل و پیشگیری است

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? آسیب‌های اجتماعی قابل کنترل و پیشگیری است