آسانسورهای ساختمان استانداری کرمان هنوز استاندارد ندارند

بیش از یک سال از افتتاح ساختمان جدید استانداری کرمان می‌گذرد و هنوز تعدادی از آسانسورهای این ساختمان استاندارد لازم را ندارند. – اخبار استانها – به گزارش نذیر کرمان از کرمان، صبح پنجشنبه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۲ بود که ساختمان جدید استانداری کرمان پس از گذشت بیش از ۱۴ سال از کلنگ‌زنی با حضور وزیر […]

بیش از یک سال از افتتاح ساختمان جدید استانداری کرمان می‌گذرد و هنوز تعدادی از آسانسورهای این ساختمان استاندارد لازم را ندارند.

– اخبار استانها –

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، صبح پنجشنبه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۲ بود که ساختمان جدید استانداری کرمان پس از گذشت بیش از ۱۴ سال از کلنگ‌زنی با حضور وزیر کشور افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در همان زمان موضوع استاندارد نداشتن آسانسورهای استانداری کرمان بر سر زبان‌ها بود و حتی همین موضوع نیز باعث به تعویق افتادن سفر وزیر کشور و افتتاح این ساختمان شد تا جایی که برخی رسانه‌ها نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و متأسفانه همین موضوع در آینده کاری آنها با استانداری تاثیر گذاشت.

در اتفاقی عدم استاندارد بودن آسانسورهای استانداری کرمان خودش را نشان داد و یکی از خبرنگاران در داخل یکی از این آسانسورها گیر افتاد، درب آسانسور دچار مشکل شد و همزمان شدن این اشکال با قطعی برق، منجر به کمبود اکسیژن در کابین و ایجاد مشکل تنفسی برای آن خبرنگار خانم شد.

به گزارش تسنیم، بعد از افتتاح ساختمان بارها این موضوع از طریق خبرنگاران پیگیری شد و مسئولان، خبر از پیگیری برای دریافت استاندارد و طی مراحل دادند تا آنجا که در تاریخ ۲۳ آبان ۱۴۰۲ خبرنگاران استان کرمان این موضوع را در نشست خبری سرپرست اتحادیه آسانسور و پله برقی کرمان پیگیری کردند.

حمید عباسی، سرپرست اتحادیه آسانسور و پله برقی کرمان، در آن نشست در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت که «آسانسورهای استانداری کرمان هنوز تایید صلاحیت نگرفته‌اند».

استانداری کرمان بلافاصله از طریق معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی خود واکنش نشان داد و علی بیگ‌زاده تشریح کرد که «به اطلاع می‌رساند مراحل اخذ استاندارد فنی آسانسور‌های ساختمان جدید استانداری کرمان، قبل از افتتاح این ساختمان آغاز شده و با نظارت شرکت بازرسی مربوطه و همکاری اداره کل استاندارد استان طی شد».

وی با بیان اینکه گواهینامه استاندارد و ایمنی آسانسورهای ساختمان جدید استانداری کرمان، پس از طرح در کمیته فنی استان و کمیته فنی آسانسور سازمان ملی استاندارد ایران در فرآیند صدور قرار گرفته است و خاطرنشان کرد: ضمناً آسانسورهای مذکور دارای قرارداد نگهداری و بیمه است.

به گزارش تسنیم، حالا بعد از گذشت بیش از یک سال و کمی دقیق‌تر حدود یک سال و سه ماه از افتتاح این ساختمان، خبرها حاکی از آن دارد که هنوز تعدادی از آسانسورهای ساختمان استانداری کرمان استاندارد ندارند؛ برای اطلاع از صحت این موضوع، به سراغ مسلم بسیج، مدیرکل استاندارد استان کرمان رفتیم.

مدیرکل استاندارد استان کرمان در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اینکه مشکل آسانسورهای ساختمان جدید استانداری کرمان به سال‌ها پیش برمی‌گردد و در واقع این دستگاه‌ها قبل از تاسیس ساختمان گرفته شدند، اظهار داشت: یکی دو هفته پیش جلسه‌ای داشتیم و شرکت نصاب متعهد شد که در سریع‌ترین زمان ممکن الزاماتی را که نیاز است، انجام بدهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعدادی از آسانسورهای ساختمان استانداری، استاندارد گرفته‌اند و اخذ استاندارد مابقی در حال انجام است، در پاسخ به این سوال که وضعیت آسانسورهایی که استاندارد ندارند در این ساختمان چگونه است، گفت: فکر می‌کنم آسانسورهایی که استاندارد ندارند، غیرفعال هستند.

بسیج عنوان کرد: فکر می‌کنم آسانسورهایی که استاندارد ندارند حالت وی آی پی هستند و تا آنجایی که به ما گفته‌اند اینها غیرفعال هستند، آنهایی که فعال هستند مسیر استاندارد آنها در حال اجرا است و از طریق سازمان همیاری‌های شهرداری و هم استانداری در حال پیگیری است.

صحبت‌های مسلم بسیج، مدیرکل استاندارد استان کرمان به‌گونه‌ای عنوان شد که انگار اطلاع قطعی از این موضوع ندارد و در بیان سخنانش چند بار جمله فکر می‌کنم استفاده کرد، در حالی که از وظایف اداره استاندارد، بازرسی و نظارت است و اماکن عمومی از جمله ساختمان استانداری که محل مراجعات مردمی است باید بیشتر مورد نظارت و بررسی بازرسان و کارشناسان اداره استاندارد قرار بگیرد و اگر هر ساختمان دیگری چنین مشکلی داشت، حتماً توسط اداره استاندارد پلمب می‌شد.

قطعاً بعد از خواندن این گزارش اولین سوالی که به ذهن مخاطب می‌آید این است که چگونه است مسئولان استانداری که بعد از گذشت بیش از یک‌ سال هنوز نتوانستند کارهای فنی لازم برای اخذ استاندارد آسانسورهای ساختمان خودشان را که در چند قدمی آنها است، انجام بدهند، می‌توانند مشکلات مردم در شهرستان‌ها و نقاط دوردست این استان را پیگیری و برطرف کنند. اشکال کار کجاست؟

به گزارش تسنیم، ساختمان جدید استانداری کرمان در شش طبقه و دارای ۲۷ هزار مترمربع زیربنا است که در آن تعداد زیادی آسانسور تعبیه شده و مردم می‌توانند با تماس با شماره ۱۵۱۷ تخلفات حوزه عدم رعایت استاندارد‌ها را اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/۵۱۱/




آسانسورهای ساختمان استانداری کرمان هنوز استاندارد ندارند

منبع: تسنــیم
? آسانسورهای ساختمان استانداری کرمان هنوز استاندارد ندارند