آزمایشگاه تخصصی معدن در دانشگاه علمی کاربردی جهاددانشگاهی سیرجان افتتاح شد

فت فتو/کرمان با حضور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان، آزمایشگاه تخصصی معدن در دانشگاه علمی کاربردی جهاددانشگاهی سیرجان افتتاح شد. مسعود ایرانمنش امروز ۱۳ اسفندماه در این مراسم گفت: اکنون در دانشگاه های استان در بعضی از رشته ها به خصوص رشته هایی که بازار کار آنها کم شده یا از بین رفته، […]

فت فتو/کرمان با حضور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان، آزمایشگاه تخصصی معدن در دانشگاه علمی کاربردی جهاددانشگاهی سیرجان افتتاح شد.

مسعود ایرانمنش امروز ۱۳ اسفندماه در این مراسم گفت: اکنون در دانشگاه های استان در بعضی از رشته ها به خصوص رشته هایی که بازار کار آنها کم شده یا از بین رفته، شاهد ریزش دانشجو هستیم و حتی در بعضی موارد پذیرش دانشجو به صفر رسیده که این مسئولیت ما و شما را بیشتر می کند و نشان می دهد که در حوزه آموزش های علمی کاربردی با جدیت بیشتر و کیفیت بالاتری حرکت کنیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان با تاکید بر اینکه تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاه ها یکی از نقاط قوت مراکز علمی کاربردی محسوب می شود، افزود: شعار ما این است که آموزش باید در محیط واقعی کار اتفاق بیفتد و دانشجو دقیقا با آن محیطی که بعدا قرار است در آن کار کند از نزدیک آشنا شود و مهارتهای مورد نیاز را از نزدیک یاد بگیرد و بعد به محیط کار برود.

وی به پیگیری تفاهمنامه با مراکز صنعتی و برقراری تعامل با آنها به صورت آموزش در قالب برون سپاری تاکید و تصریح کرد: اگر این اتفاق رخ دهد، کار بسیار مهمی محسوب می شود. البته خود ما پیگیر هستیم که در سطوح بالا این کار را انجام دهیم.

ایرانمنش افزود: خوشبختانه مدیران مجموعه های صنعتی در سیرجان روحیه تعامل دارند و خودشان در این بحث دغدغه مند هستند و شما اگر بتوانید به آنها این اطمینان را بدهید که می توانید نیروهای مورد نیازشان را تربیت کنید قطعا آنها پای کار می آیند و شما می توانید از امکانات آزمایشگاهی و دیگر ظرفیت های مجموعه آنها استفاده کنید.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان افزود: می توانید در یک همکاری دو طرفه در بحث نیازسنجی به صنایع موجود در سیرجان کمک کنید و آنها هم نیازهای خود را به شما منتقل کنند و در طراحی دوره ها از مشاوره آنها کمک بگیرید و در جهت شناسایی خبرگان آنها حتما وارد شوید که ذخیره ارزشمندی محسوب می شوند؛ ظرفیت دانشگاه جامع علمی کاربردی این است که از خبرگان هم به عنوان مدرس، هم به عنوان مشاور و هم کمیته های برنامه ریزی درسی استفاده کند.

وی بر برگزاری دوره های آموزشی با کیفیت تاکید و تصریح کرد: کیفیت آموزش خیلی مهم است و ما روی کیفیت آموزش، شرکت دانشجوها، برگزاری امتحانات و … حساس هستیم و نظارتهایی هم که انجام می شود در راستای ارتقاء کیفیت آموزش است.

وی بیان کرد: در تدوین برنامه هفتم توسعه که الان در مجلس در دست اقدام است، یکی از کارهایی که دانشگاه پیگیری می کند بحث تایید صلاحیت صدور گواهینامه های شایستگی مشاغل، تدوین استاندارها و برگزاری آزمونها برای تایید صلاحیت حرفه ای است که به احتمال زیاد این موارد به دانشگاه واگذار خواهد شد که اگر این اتفاق بیفتد در ارتقاء جایگاه دانشگاه نیز موثر است.

به گزارش فت فتو، رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان در ادامه حضورش در سیرجان از مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی در این شهرستان بازدید کرد.

وی در این بازدید با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی جهاددانشگاهی سیرجان باید در زمینه تقویت زیرساخت های آموزشی از جمله تقویت آزمایشگاه ها و کارگاه ها گام های بیشتری بردارد، یکی از نقاط قوت این دانشگاه را واقع شدن در جوار صنعت و معدن ذکر کرد و افزود: باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد علاوه براین استفاده از خبرگانی که در این واحدها هستند به عنوان مدرس یا مشاور نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و همچنین تجربه ای که جهاددانشگاهی در زمینه آموزش دارد، به عنوان یک مزیت قابل قبول برای مجموعه علمی کاربردی محسوب می شود.

دکتر مسعود ایرانمنش در ادامه درخصوص فرهنگ کار گفت: ثمره خروجی محصولات علمی کاربردی باید بتواند مشکل جامعه را حل کند و طبیعتا هر چقدر کیفیت این خروجی بالا باشد و منجر به اشتغالزایی شود، به ایجاد انگیزه در جوانان و افرادی جویای کار کمک کرده و آنها را به سمت مهارت آموزی و راه اندازی کسب و کار سوق می دهد.

وی با تاکید بر اینکه توجه خانواده و جوانان نباید صرفا به گرفتن مدرک دانشگاهی باشد، گفت: توسعه رشته های آموزشی براساس نیازسنجی انجام می شود و هر سال این نظرسنجی را در بخش صنایع، اصناف، خدمات و کشاورزی انجام می دهیم و بر اساس این نیازسنجی دوره های مورد نیاز ایجاد می شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان افزود: در زمینه شناسایی نیازهای واحدهای صنفی، قراردادی را با سازمان صمت استان منعقد کردیم تا نیازهای اصناف را به دست آوریم و بر اساس آن دوره های آموزشی تدوین کنیم.

انتهای پیام




آزمایشگاه تخصصی معدن در دانشگاه علمی کاربردی جهاددانشگاهی سیرجان افتتاح شد

منبع: ایـسنا
? آزمایشگاه تخصصی معدن در دانشگاه علمی کاربردی جهاددانشگاهی سیرجان افتتاح شد