آخرین جزئیات طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمان

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، رضا حافظی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور شهید، اظهار داشت: این نشست خبری به منظور گزارش عملکرد اداره کل راه و شهرسازی در دولت سیزدهم برگزار می‌شود؛ به لطف خداوند از شهریورماه […]

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، رضا حافظی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور شهید، اظهار داشت: این نشست خبری به منظور گزارش عملکرد اداره کل راه و شهرسازی در دولت سیزدهم برگزار می‌شود؛ به لطف خداوند از شهریورماه ۱۴۰۰ کارهای خوبی در استان پیگیری شده و به نتیجه رسیده است.

وی با بیان اینکه قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و قانون جهش تولید ملی مسکن دو موضوعی بود که در دولت سیزدهم با جدیت پیگیری شد، افزود: گرانی مسکن و گرانی اجاره‌بها دارای تبعات منفی بود که به دلیل عدم ساخت مسکن از دولت قبل در استان و کشور ایجاد شد و تبعات منفی‌تر آن عدم ازدواج و تشکیل خانواده و سایر مشکلات برای جامعه بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به وجود دو اداره کل راه و شهرسازی در جنوب و شمال استان کرمان، گفت: ۱۲۸ هزار و ۱۸۰ نفر سهمیه شمال استان کرمان برای طرح نهضت ملی مسکن بوده است که تاکنون ۲۵۰ هزار نفر ثبت نامی در استان کرمان داشتیم.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار هکتار پیشنهاد اراضی برای الحاق به محدوده شهرها داده شد که ۲ هزار و ۵۴۷ هکتار تاکنون الحاق شده و هزار و ۶۰ هکتار در دست اقدام برای الحاق است که این روند ادامه دارد، ادامه داد: تاکنون تعداد واجدین شرایط حدود ۵۷ هزار نفر هستند که پول را هم واریز کردند و برای همه این افراد تامین زمین شده است.

حافظی با اشاره به اینکه در شمال استان کرمان ۶۵ شهر داریم که در تمام شهرها به جز شهر کرمان تامین زمین انجام شده است، بیان کرد: حدود ۳۵ درصد اعضایی که در سطح استان در این طرح ثبت‌نام کردند، در شهر کرمان هستند.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح ۵۳ سایت زمین در حال آماده‌سازی است، گفت: برای شهر کرمان نیز دو سایت طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای همجوار در حال آماده‌سازی است؛ بعد از مرحله واگذاری زمین نیاز است که مردم همکاری کنند و در پرداخت سهم آورده و همچنین دریافت تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تامین زیرساخت‌ها نیز یکی از الزامات ساخت و ساز است که باید توسط سایر دستگاه‌ها انجام شود، ادامه داد: در آخرین جلسه شورای عالی مسکن اتفاق خوبی افتاد و بحث تسهیلات بانکی افزایش یافت و مصوب شده است که جبران تورم خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان بیان کرد: می‌طلبد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن همکاری بهتری داشت باشند تا هر چه سریع‌تر این طرح را که دغدغه مردم است به نتیجه برسد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه راه‌ها در سه سال گذشته، گفت: ۱۹ کیلومتر جاده در سال ۱۴۰۱، ۲۴ کیلومتر در سال ۱۴۰۲ و ۲۶ کیلومتر در سال ۱۴۰۳ به نتیجه رسیده است.

حافظی با بیان جاده راور – کرمان – دیهوک تقریباً آماده بهره‌برداری است و در دولت چهاردهم افتتاح می‌شود، افزود: در مورد جاده زرند – کوهبنان ترک تشریفات مصوب شده و دو بانده کردن این جاده توسط قرارگاه سازندگی خاتم انجام می‌شود.

ابراهیم امیری، مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه در جنوب استان کرمان بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ زمین برای الحاق شناسایی شده است، اظهار داشت: از این مقدار هزار هکتار برای احداث ساختمان در طرح نهضت ملی مسکن به صورت قطعی الحاق شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۲ هزار و ۱۰۰ نفر در جنوب استان کرمان در این طرح ثبت‌نام کردند که ۴۲ هزار نفر واجد شرایط هستند، گفت: بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ نفر در جنوب استان کرمان آورده اولی را واریز کردند و ۳ هزار و ۱۲۶ واحد در حال ساخت است و پروانه ساخت دارد.

انتهای پیام/۵۱۱/




آخرین جزئیات طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمان

منبع: تسنــیم
? آخرین جزئیات طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمان