آخرین اخبار کرونا در ایران| تشدید پدیده “ابتلای مجدد”/ افزایش خطر ابتلا به زیرسویه‌های “BA.۲ یا BA.۴ یا BA.۵ + نقشه

‌پدیده “ابتلای مجدد” به کرونا در زیرسویه‌های جدید اُمیکرون بر‌خلاف سایر واریانت‌ها که سه ماه بود، به حدود ۴ هفته رسیده است. ‌‌ – اخبار استانها – به گزارش گروه استان‌های فت فتو، در مطالعات جدید مشخص شده که پدیده “ابتلای مجدد” به کرونا در زیرسویه‌های جدید اُمیکرون بر‌خلاف سایر واریانت‌ها که سه ماه بود، […]

‌پدیده “ابتلای مجدد” به کرونا در زیرسویه‌های جدید اُمیکرون بر‌خلاف سایر واریانت‌ها که سه ماه بود، به حدود ۴ هفته رسیده است. ‌‌

– اخبار استانها –

به گزارش گروه استان‌های فت فتو، در مطالعات جدید مشخص شده که پدیده “ابتلای مجدد” به کرونا در زیرسویه‌های جدید اُمیکرون بر‌خلاف سایر واریانت‌ها که سه ماه بود، به حدود ۴ هفته رسیده است. اگر فردی مبتلا به زیرسویه  BA.1 شده، ممکن است ۴ هفته بعد به همان زیرسویه یا زیرسویه‌های دیگر اُمیکرون از جمله BA.2 یا BA.4 یا  BA.5 مبتلا شود. در واریانت های قبلی، سیستم ایمنی فرد باعث جلوگیری از عفونت مجدد می شد ولی در مورد زیرسویه های اُمیکرون تا حدود زیادی وجود ندارد و عفونت تا ۴ هفته بعد از ابتلا، محتمل است.

زیرسویه BA.2.75 در هند شناسایی و گزارش شده است  و سازمان جهانی بهداشت تاکید دارد که این زیر سویه باید بررسی و رصد   شود و در حال حاضر اطلاعاتی نداریم که این زیرسویه موجب شدت بیماری نسبت به زیرسویه های دیگر اُمیکرون می شود یا خیر اما به نظر نمی رسد باتوجه به یافته ها، چنین مساله‌ای صادق باشد، اما متاسفانه واریانت های جدید موجب افزایش سرایت بیماری، افزایش ظرفیت فرار ویروس از سیستم ایمنی، کاهش میزان آنتی بادی و افزایش ابتلای مجدد افراد شده و شاهدیم که ۶ هفته است که در سراسر دنیا موارد ابتلا و متعاقب آن مرگ و میر کرونا افزایش قابل توجهی یافته است.

دلیل اصلی افزایش ابتلا و مرگ‌ها این است که جهان انتظار نداشت کرونا در این فصل شروع مجدد داشته باشد و همه خود را پاییز و زمستان آماده کرده بودند. بنابراین احتمالاً پاییز و زمستان سختی در پیش خواهیم داشت. حتی کشور امارات که ادعای پوشش ۱۰۰ درصدی واکسیناسیون داشت دچار جهش ویروس و همه‌گیری شد، آنچه مسلم است موارد افزایش در سالمندان رو به تشدید و تزاید است و جمعیت بالای ۶۰ سال کشور نیاز به توجه بیشتر دارند. باید به نسبت میزان این جمعیت و نیز قشر بیماران خاص در هر استان، تزریق دز یادآور افزایش یابد. همچنین از سهل انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی باید جلوگیری کرد. 

براساس اعلام وزارت بهداشت‌ در‌  ۱۱ مردادماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۹۳۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۴۳۱ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۷۵ نفر رسید و متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری، به ۱۴۲ هزار و ۱۳۴ نفر رسید.

جدیدترین وضعیت کرونایی در استان‌ها

خراسان رضوی/ افزایش ۲۶ درصدی بیماران ‌بستری ‌

محمد پهلوان کاشی مسئول رسانه و اطلاع رسانی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهارداشت:در حال حاضر۱۳۰ بیمار مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت ویژه استان خراسان رضوی بستری هستند که ۱۰۹ نفر از این تعداد در محدوده دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

وی  با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی تعداد بیماران مبتلا به کرونا بستری در بخش های مراقبت ویژه استان خراسان رضوی، نسبت به ۱۰روز گذشته افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، بیشتر بیماران بستری بدحال، یا واکسنی دریافت نکرده اند و یا واکسیناسیون ناقص داشته اند.

پهلوان کاشی با بیان اینکه روند بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کرونا در استان خراسان رضوی افزایشی است خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۱۰ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۴۵۱ نفر از این بیماران در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

مسئول رسانه و اطلاع رسانی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: طی یک روز گذشته ۲۰۲ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که ۱۴۶ نفر  از این بیماران در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند.

استان کرمان/ بستری ۲۶۳ بیمار قطعی

به گزارش فت فتو از کرمان، براساس آخرین به روزرسانی‌های نقشه کرونایی منتشر شده از سوی وزارت بهداشت، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز استان کرمان همچنان ۱۳ مورد و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۴ به ۶ شهر افزایش یافته است؛ همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۶ به ۴ کاهش پیدا کرده است و متاسفانه دیگر هیچ شهری در استان کرمان در وضعیت آبی کرونایی قرار ندارد.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹، تا روز گذشته، اظهار داشت: ۷۸ مورد مورد مثبت بستری جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان کرمان داشتیم که از این تعداد ۴۵ مورد آن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۱۰ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۱۱ مورد آن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۷ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۵ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان است.موارد بستری قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۲۶۳ نفر است، تعداد فوتی‌های قطعی ابتلا به کووید ۱۹ در استان کرمان ۴ مورد و مجموع جانباختگان کرونا در استان ۵ هزار و ۷۱۶ نفر است.

 

 




آخرین اخبار کرونا در ایران| تشدید پدیده “ابتلای مجدد”/ افزایش خطر ابتلا به زیرسویه‌های “BA.۲ یا BA.۴ یا BA.۵ + نقشه

منبع: تسنــیم
? آخرین اخبار کرونا در ایران| تشدید پدیده “ابتلای مجدد”/ افزایش خطر ابتلا به زیرسویه‌های “BA.۲ یا BA.۴ یا BA.۵ + نقشه