آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در کرمان مهار شد/ مصدومیت ۳ آتش‌نشان

نذیر کرمان/کرمان مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، از حریق دو دستگاه خودروی پژو حامل سوخت قاچاق گازوئیل در یک مجتمع مسکونی در بلوار رسالت این شهر خبر داد. ابراهیم بابایی صبح امروز هشتم خرداد ماه در تشریح این حادثه گفت: بر اثر وقوع حریق دو دستگاه خودروی پژو حامل مشک سوخت قاچاق […]

نذیر کرمان/کرمان مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، از حریق دو دستگاه خودروی پژو حامل سوخت قاچاق گازوئیل در یک مجتمع مسکونی در بلوار رسالت این شهر خبر داد.

ابراهیم بابایی صبح امروز هشتم خرداد ماه در تشریح این حادثه گفت: بر اثر وقوع حریق دو دستگاه خودروی پژو حامل مشک سوخت قاچاق گازوئیل در پارکینک یک مجتمع مسکونی چهار طبقه در بلوار رسالت، متأسفانه به علت حجم بالای سوخت و حرارت بسیار زیاد ناشی از آن، علاوه بر سوختن دو دستگاه خودرو، سازه ساختمان نیز دچار خساراتی از جمله تغییر شکل ستون فلزی و شکست بتن شده و ایمنی قابل قبولی ندارد.

وی افزود: خوشبختانه این آتش‌سوزی که ساعت ۰۰:۱۱ بامداد امروز رخ داد و مقابله با آن مدت‌زمان قابل توجهی طول کشید، با تخلیه به‌موقع ساکنان، مصدومیتی در پی نداشت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، در عین حال بیان کرد: البته به تمام واحدها اعم از واحدهایی که در آنها ساکنان حضور داشته و یا نداشته‌اند، بر اثر حرارت و دود، خساراتی وارد شده است. 

تلاش ۱۸ آتش‌نشان برای مهار آتش 

بابایی با بیان اینکه در این حریق، شش دستگاه خودروی اطفایی سنگین و نیمه‌سنگین و دو دستگاه خودروی نجات سبک به عملیات پرداختند، گفت: ۱۸ نفر آتش‌نشان با حضور رؤسای ایستگاه‌ها، به‌همراه معاونان و مدیرعامل سازمان، به انجام عملیات اقدام کردند.

وی افزود: در این عملیات سه نفر از آتش‌نشانان دچار مصدومیت جزیی شدند.

مالکان خودروهای حمل سوخت متواری شدند

وی گفت: مالکان خودروهای حمل سوخت قاچاق، در لحظات اولیه و پس از حضور تیم عملیاتی حریق، متواری شدند.

بابایی ادامه داد: شاهدان عینی (همسایگان) اعلام کردند در لحظات اولیه وقوع حریق، ظاهراً افرادی که در حال انتقال سوخت از مخازن بوده‌اند، مدتی را صرف خاموش‌کردن آتش کرده‌ و قصد داشتند بدون دریافت کمک از آتش‌نشانی و اطلاع اهالی، نسبت به رفع خطر، اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به حجم بالای سوخت و تأخیر ایجاد شده، گسترش آتش قابل توجه بود.

انتهای پیام




آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در کرمان مهار شد/ مصدومیت ۳ آتش‌نشان

منبع: ایـسنا
? آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در کرمان مهار شد/ مصدومیت ۳ آتش‌نشان