«آب» باید محور برنامۀ هفتم توسعۀ استان باشد

فردای کرمان – گروه اقتصاد: استاندار کرمان با تاکید بر اینکه موضوع آب باید محور برنامۀ هفتم توسعۀ استان کرمان باشد،گفت:«باید الزامات و ضروریات در برنامۀ هفتم توسعه لحاظ شود. متاسفانه برخی قوانین مردم را گرفتار کرده که با اصلاح قوانین می‌توان برخی از مشکلات را حل کرد». محمدمهدی فداکار با بیان این‌که باید احکام […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: استاندار کرمان با تاکید بر اینکه موضوع آب باید محور برنامۀ هفتم توسعۀ استان کرمان باشد،گفت:«باید الزامات و ضروریات در برنامۀ هفتم توسعه لحاظ شود. متاسفانه برخی قوانین مردم را گرفتار کرده که با اصلاح قوانین می‌توان برخی از مشکلات را حل کرد».

محمدمهدی فداکار با بیان اینکه باید احکام مورد نیاز استان در برنامۀ هفتم توسعه آورده شود،افزود:«به شدت نیاز داریم که احکامی برای استفاده از ظرفیت معادن در توسعۀ استان و بهره‌گیری از همۀ ظرفیت‌های استان آورده شود».

به گزارش فردای کرمان به نقل از ایسنا کرمان،وی هشتم آبان‌ماه در جلسۀ گرامیداشت هفتۀ آمار و برنامه‌ریزی در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان بیان کرد:«کار بدون برنامه‌ریزی عبث است و تاثیرگذاری مداومی نخواهد داشت».

فداکار خطاب به کارکنان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت:«برای توسعۀ استان تصمیم منطقی بگیرید و مبنای همۀ تصمیماتی که اتخاذ می‌شود باید آمار باشد لذا وجود آمار دقیق و شفاف به امر تصمیم‌گیری در استان و کشور کمک شایانی می‌کند».

وی تحلیل آمار را مهم دانست و ادامه داد:«برنامه‌های پنج ساله‌ای که در کشور اجرا می‌شود چراغ راه ما برای بودجه‌های سالانه است».

استاندار کرمان خاطرنشان کرد:«اثر واقعیت‌های اجتماعی بر دستگاه‌ها غیرقابل اجتناب است اما باید عملکرد دستگاه‌ها در اجرای برنامۀ ششم توسعه ارزیابی شود».

وی افزود:«باید به دستگاه جرات تصمیم‌گیری داده شود و عدم وجود جرات تصمیم‌گیری در مدیران دستگاه‌ها سبب شده که شاهد تخریب برخی از اماکن در ید مالکیت آن دستگاه‌ها باشیم».

فداکار با بیان این‌که توسعۀ انسانی امری مهم در توسعۀ استان و کشور است،ادامه داد:«توسعۀ انسانی به معنی توسعۀ مدرک نیست. توسعه یک امر ذهنی بوده و باید توسعۀ انسانی استان،متناسب با مزیت‌های استان در دستور کار قرار گیرد».

وی با بیان این‌که مزیت‌های نسبی استان در نقاط مختلف متفاوت است،یادآور شد:«برای تدوین برنامۀ هفتم توسعۀ استان حتما از همفکری دستگاه‌ها استفاده شود و همچنین از نظرات صاحب‌نظران نیز باید بهره گرفت». /پ




«آب» باید محور برنامۀ هفتم توسعۀ استان باشد

منبع:خبر کرمان
?

«آب» باید محور برنامۀ هفتم توسعۀ استان باشد

:اخبار استان کرمان – اقتصادی