آب‌گیری سد شهیدان امیرتیموری پس از ١٧ سال

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان از آغاز آب‌گیری سد شهیدان امیرتیموری (صفارود) پس از ١٧ سال با فرمان سرپرست ریاست جمهوری خبر داد. به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» حمید علیدادی سلیمانی در آئین آب‌گیری سد شهیدان امیرتیموری گفت: آب‌گیری سد شهیدان امیرتیموری (صفارود) که عملیات احداث آن از سال ١٣٨۶ شروع شده بود، […]


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان از آغاز آب‌گیری سد شهیدان امیرتیموری (صفارود) پس از ١٧ سال با فرمان سرپرست ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» حمید علیدادی سلیمانی در آئین آب‌گیری سد شهیدان امیرتیموری گفت: آب‌گیری سد شهیدان امیرتیموری (صفارود) که عملیات احداث آن از سال ١٣٨۶ شروع شده بود، آغاز شد. 

وی افزود: این سد از نوع خاکی با هسته رُسی و ارتفاع این سد از پی ٧٧ متر، طول تاج ٩١۶ متر و عرض این سد ١٢ متر است. 

علیدادی سلیمانی اظهار کرد: طول تونل‌های مربوط به این سد ۶١۶ و ۵٩۴ متر و طول سر ریز آن ٢۶٠ متر است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای کرمان با اشاره به این که حجم مفید این سد ۵٧ میلیون متر‌مکعب است، تصریح کرد: سد شهیدان امیرتیموری با کارفرمایی شرکت آب منطقه‌ای کرمان و شرکت مهندسی مشاور مهاب قدس و همچنین به پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به‌منظور تامین آب شرب و بهداشت شهر رابر و همچنین مهار سیلاب و روان‌آب‌های فصلی رودخانه‌های رودبر و رابر احداث شده است.

وی اظهار کرد: برای این سد تاکنون ٨٢٠ میلیارد تومان هزینه شده است و اعتبار هزینه شده به روز شده برای این طرح ۴٣٧٣ میلیارد تومان است. 

علیدادی سلیمانی گفت: اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل پروژه (شامل جاده جایگزین، احداث پل، ساختمان‌های بهره‌برداری و باقی‌مانده تملک) ۶٠٠  میلیارد تومان است.







منبع: صبح رابر

انتهای خبر/ سلیمانی 
 


آب‌گیری سد شهیدان امیرتیموری پس از ١٧ سال

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? آب‌گیری سد شهیدان امیرتیموری پس از ١٧ سال