آبرسانی به ۴۲۲ روستای کرمان تا خرداد سال آینده انجام می‌شود

کرمان – فت فتو – فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره اینکه در هفته مقاومت آبرسانی به ۶۳ روستا انجام می‌شود که ۱۲ روستای آن مربوط به شهرستان رابر است گفت: پیش بینی می‌شود تا سوم خرداد سال آینده ۴۲۲ روستا آبرسانی که ۲۶۰ روستا را توسط واقف و بقیه به همت سپاه انجام […]

کرمانفت فتو – فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره اینکه در هفته مقاومت آبرسانی به ۶۳ روستا انجام می‌شود که ۱۲ روستای آن مربوط به شهرستان رابر است گفت: پیش بینی می‌شود تا سوم خرداد سال آینده ۴۲۲ روستا آبرسانی که ۲۶۰ روستا را توسط واقف و بقیه به همت سپاه انجام می‌شود.

به گزارش فت فتو، سردار حسین معروفی روز دوشنبه در آیین آبرسانی و نیز گلنگ زنی ۲۲ پروژه آبرسانی شهرستان رابر با تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س) و گرامیداشت دومین سالگرد شهید سردار سلیمانی از تشکیل قرارگاه نهضت آبرسانی مرد میدان شهید سلیمانی طی ۱۱ ماهه گذشته در استان کرمان خبرداد و افزود: در این قرارگاه با هماهنگی مجموعه سیستم اجرایی کشور، آبفا استان و فرمانداران شهرستان ها با مجموعه سپاه وضعیت اطلس آبی بررسی می شود تا با برنامه ریزی دقیق سهم دولت، خیرین، مشارکت مردم و گروه های جهادی برای هر حوزه مشخص باشد. 

وی با بیان اینکه در این عرصه ها دولت بتنهایی نمی تواند موفقیت داشته باشد و کار را به نتیجه برساند گفت: کار با مشارکت همگان (دولت، خیرین، واقفین و مردم) به نتیجه می رسد. 

سردار معروفی با اشاره به اینکه اولویت ما در استان کرمان آب شرب است بیان کرد: باید به سمت پیش بینی و پیشگیری در روستا برویم که مهاجرت صورت نگیرد.

وی با اشاره به اینکه در جنوب استان کرمان بشدت مشکل مدیریت و هدایت راهبردی آب را در حوزه کشاوری داریم گفت: در کشت جنوب استان کرمان مدیریت راهبردی نداریم به گونه ای که سال گذشته نیازمند ۲۵۰ هزار تن پیاز در کشور بودیم در حالی که ۶۵۰ هزار تن کشت شد و به کشورهای دیگر هم نمی توانستیم صادر کنیم؛ این امر یک بی تدبیری راهبردی است. 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: در جنوب استان کرمان به جای اینکه سردخانه بسازیم کارگاه قالی بافی در منوجان راه اندازی شده در حالی که قالی بافی برای شهرستان های رابر، بافت، اسفندقه و راور است و باید در این منطقه به فکر مشکل اساسی مردم در حوزه کشاورزی بود.

وی با اشاره به چگونگی همکاری سپاه ثارالله استان کرمان برای حل مشکلات حوزه آب روستایی و اقدامات ستاد راهبردی استان کرمان گفت: در اولین جلسه  واقف بردار شهید علی ابراهیمی ۶۰۰ روستا را برای آبرسانی قبول کرد و ۳۰ روستا هم ما اضافه کردیم که به عدد ۶۳۰ روستا رسید. 

سردار معروفی ادامه داد: در قرارگاه شهید سلیمانی قرار شد ۶۳۰ روستا در ۱۰ مرحله که هر مرحله ۶۳ روستا به مدت عمر مبارک شهید سلیمانی با کمک واقف ابراهیمی در روستاهای استان اجرایی شود.




آبرسانی به ۴۲۲ روستای کرمان تا خرداد سال آینده انجام می‌شود

منبع: ایرنـا
? آبرسانی به ۴۲۲ روستای کرمان تا خرداد سال آینده انجام می‌شود