۱۹ مادر رفسنجانی از سقط جنین منصرف شدند | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان مسئول طرح نفس در رفسنجان، از تحت پوشش قرار گرفتن ۳۰ مادر باردار در این شهرستان خبر داد و تاکید کرد: ۱۹ مادر از سقط جنین منصرف شدند. دکتر محسن خدادادپور در گفت وگو با نذیر کرمان، با اشاره به اجرای طرح نفس (نجات فرزندان سقط) در سطح شهرستان رفسنجان، اظهار کرد: این […]



نذیر کرمان/کرمان مسئول طرح نفس در رفسنجان، از تحت پوشش قرار گرفتن ۳۰ مادر باردار در این شهرستان خبر داد و تاکید کرد: ۱۹ مادر از سقط جنین منصرف شدند.

دکتر محسن خدادادپور در گفت وگو با نذیر کرمان، با اشاره به اجرای طرح نفس (نجات فرزندان سقط) در سطح شهرستان رفسنجان، اظهار کرد: این طرح از اواخر سال ۱۴۰۱ در شهرستان آغاز شده و هم‌اکنون کمیته طرح نفس را راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی رفسنجان را جزء شهرستان‌های پیشرو در اجرای طرح نفس در استان کرمان دانست و افزود: این طرح با محوریت ماماها و پرستاران دنبال می‌شود، البته شاهد ورود موثر پزشکان و متخصصان حوزه زنان و زایمان به این طرح به منظور ارائه کمک‌های مشاوره‌ای و پزشکی هستیم.

مسئول طرح نفس رفسنجان با اشاره به ارائه مشاوره‌های حمایتی به مادران باردار، تصریح کرد: به مادرانی که تصمیم به سقط جنین دارند، مشاوره می‌دهیم و در کنار حمایت‌های روحی و روانی برای کاهش اضطراب و نگرانی‌های اجتماعی و فرهنگی، حمایت‌های اقتصادی و معیشتی و حتی درمانی را دنبال می‌کنیم.

خدادادپور، از تامین بخشی از هزینه‌های پزشکی همچون آزمایش و سونوگرافی، بستری و واکسن، زایمان و … با همکاری بیمارستان‌ها و کمک خیّران خبر داد و اضافه کرد: ارائه مشاوره‌های تخصصی به مادران باردار که نگران فرایند بارداری و زایمان هستند نیز در دستور کار دست‌اندرکاران طرح نفس قرار دارد، زیرا نگرانی و استرس مادر برای جنین آسیب‌رسان است.

وی از تحت پوشش قرار گرفتن ۳۰ مادر باردار در طرح نفس شهرستان رفسنجان خبر داد و تاکید کرد: ۱۴ مادر از سقط جنین منصرف شدند و زایمان خودشان را انجام دادند و بخش دیگری از مادران نیز در مرحله مشاوره قرار دارند(در مجموع ۱۹ مورد جلوگیری از سقط جنین صورت گرفته است).

مسئول طرح نفس رفسنجان نیمی از عوامل موثر در سقط جنین را وابسته به مشکلات اقتصادی دانست و عنوان کرد: متاسفانه مشکلات معیشتی ناشی از بیکاری و نداشتن درآمد، مادران را وادار به سقط می‌کند؛ این در حالی است که گاهی با کمترین کمک مالی می‌توانیم از سقط جنین جلوگیری کنیم.

خدادادپور از ورود گروه‌های مردمی و خیّران برای کمک به طرح نفس خبر داد و تصریح کرد: مادران باردار دغدغه آزمایش و سونوگرافی و هزینه‌های زایمان را دارند که باید خدمات دولتی برای مادران باردار را فراتر از استانداردها در نظر بگیریم تا مادران برای تولد نوزاد سالم اطمینان خاطر داشته باشند.

مسئول طرح نفس رفسنجان از فعالان فرهنگی و اجتماعی خواست بحران جمعیت را باور و به جامعه منتقل کنند و گفت: فرهنگ‌سازی فرزندآوری، تکریم مادران چندفرزند، افزایش خدمات دولتی حوزه درمان ویژه مادران باردار و ارائه بسته‌های مالی و کمک‌های معیشتی به مادران باردار نقش مهمی در کاهش سقط جنین دارد.

خدادادپور یادآور شد: اکثر مادرانی که تصمیم به سقط داشتند، از مشکلات اقتصادی رنج می‌بردند و باید در این زمینه برنامه‌ریزی لازم از سوی مسئولان انجام شود.

انتهای پیام


۱۹ مادر رفسنجانی از سقط جنین منصرف شدند

منبع: ایـسنا
? ۱۹ مادر رفسنجانی از سقط جنین منصرف شدند