‌۱۳۰۸  میلیارد تومان از محل حقوق دولتی معادن به استان کرمان ابلاغ شده است

نذیر کرمان/کرمان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: در سال جاری ۱۳۰۸ میلیارد تومان از محل حقوق دولتی معادن به استان ابلاغ شده و سهم شهرستان زرند حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است. محمدرضا وحیدی صبح امروز ۱۹ تیرماه در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان زرند با اشاره به آمایش سرزمین استان و شهرستان‌ها، اظهار کرد: […]



نذیر کرمان/کرمان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: در سال جاری ۱۳۰۸ میلیارد تومان از محل حقوق دولتی معادن به استان ابلاغ شده و سهم شهرستان زرند حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است.

محمدرضا وحیدی صبح امروز ۱۹ تیرماه در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان زرند با اشاره به آمایش سرزمین استان و شهرستان‌ها، اظهار کرد: افق ۱۴۱۴ در آمایش سرزمین شهرستان‌ها در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این مطلب که منابع دولتی محدود است، عنوان کرد: اجرای پروژه‌ها هزینه زیادی دارد و بایستی از ریز کردن اعتبارات خودداری شود.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان، اعتبارات هر شهرستان به شهرستان دیگر داده نمی‌شود و اگر دستگاهی تا پایان ماه جاری نتواند پیمانکار برای پروژه‌های خود بگیرد، پس از برگزاری یک جلسه اعتبار آن پروژه به پروژه دیگر در همان شهرستان اختصاص داده می‌شود.

« پروژه‌ها را باید به گونه‌ای تامین اعتبار کنیم که سریعتر به بهره‌برداری برسد تا کام مردم شیرین شود.» این مطلب بخش دیگری از سخنان وحیدی در این جلسه بود.

به گفته وی، تکمیل زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن بر عهده دولت است و ایجاد زیرساخت هزینه‌های زیادی دارد و براساس آخرین برآورد ۶۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن شمال استان نیاز است، بنابراین اعتباراتی باید برای نهضت ملی مسکن اختصاص داده شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با بیان این مطلب که زرند جزء شهرستان‌های معدنی است، تصریح کرد: طبق قانون ۱۵ درصد بهره مالکانه معادن باید به خزانه کشور واریز شود و حدود ۵۰ درصد ارزش افزوده و بهره مالکانه معادن هم از نظر درآمدی و هم مصارف متعلق به استان کرمان است.

وی افزود: طبق قانون معدن، ۱۵ درصد از بهره‌ مالکانه(حقوق دولتی) تحت عنوان تبصره شش برای ایجاد زیرساخت‌ها به شهرستان‌هایی که معادن در آنجا واقع است، تعلق می‌گیرد که در سال جاری ۱۳۰۸ میلیارد تومان به استان ابلاغ شده و سهم شهرستان زرند حدود ۱۰۰ میلیارد تومان با توجه به درآمد پیش‌بینی شده از معادن شهرستان اختصاص یافته است.

وحیدی در بخشی از سخنانش گریزی به اعتبارات شهرداری‌ها زد و گفت: بخشی از سهم مالیات برارزش افزوده متعلق به شهرداری‌هاست.

«حدود ۳۰۰۰ پروژه در استان کرمان داریم و سرانه اعتباری هر پروژه زیاد نیست بنابراین اگر امکان پذیر است تعداد پروژه‌های شهرستان را بایستی کمتر کنیم تا بتوانیم سرانه اعتباری پروژه‌ها را افزایش دهیم تا پروژه‌ها زودتر به اتمام برسند.» این مطلب بخش دیگری از سخنان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان در فرمانداری زرند بود.

به گزارش نذیر کرمان، سیدرضا حسینی نژاد فرماندار شهرستان زرند نیز در این جلسه اظهار کرد: جاده‌های شهرستان زرند به جاده‌های ترانزیتی تبدیل شده‌اند و تردد ماشین آلات معدنی جاده‌ها را فرسوده کرده بنابراین برای کاهش سوانح جاده‌ای باید به محورهای این شهرستان توجه ویژه‌ای شود.

وی از مشکلات آبی شهرستان زرند سخن به میان آورد و تصریح کرد: سطح ایستابی چاه‌های زرند حدود ۳۵۰ متر شده و عمده روستاهای شهرستان در بحث آب شرب مشکل دارند.

به گفته فرماندار زرند، اعتبارات از محل حقوق دولتی معادن در شهرستان قابل لمس نیست.

انتهای پیام


‌۱۳۰۸  میلیارد تومان از محل حقوق دولتی معادن به استان کرمان ابلاغ شده است

منبع: ایـسنا
? ‌۱۳۰۸  میلیارد تومان از محل حقوق دولتی معادن به استان کرمان ابلاغ شده است