۱۲ هزار میلیارد تومان برای اتمام پروژه های راه‌ های استان لازم است

علی حاجی زاده دلیل کاهش تصادفات در کشور را ایمن سازی راه‌ها دانست و عنوان کرد: یک دوره پنج ساله زمان لازم است تا با ۱۲ هزار میلیارد تومان مابقی پروژه های راه‌ اجرایی شود علی حاجی‌زاده عصر امروز در آئین تکریم و معارفه مدیران کل راه و شهرسازی شمال استان  گفت: استان کرمان به […]

علی حاجی زاده دلیل کاهش تصادفات در کشور را ایمن سازی راه‌ها دانست و عنوان کرد: یک دوره پنج ساله زمان لازم است تا با ۱۲ هزار میلیارد تومان مابقی پروژه های راه‌ اجرایی شود

علی حاجی‌زاده عصر امروز در آئین تکریم و معارفه مدیران کل راه و شهرسازی شمال استان  گفت: استان کرمان به دلیل موقعیت ترانزیتی که در کشور دارد، راه‌های آن از اهمیت زیادی برخوردار هستند و بیش از ۱۰ درصد ترافیک حمل و نقل جاده‌ای کشور در محورهای مواصلاتی استان کرمان است.

وی با بیان اینکه هم بهسازی و ساخت راه های جدید در استان از اهیمت بالایی برخوردار استف گفت: سالانه قریب به ۶۰ کیلومتر باند دوم در استان  توسط سازمان راه و شهرسازی احداث شده و مابقی به صورت واگذاری و برون سپاری به شرکت‌های اقماری احداث می‌شوند.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان کرمان، دلیل کاهش تصادفات در کشور را ایمنی‌سازی راه‌ها دانست و عنوان کرد: یک دوره پنج ساله زمان لازم است تا با ۱۲ هزار میلیارد تومان مابقی پروژه های راه‌  اجرایی شود و قریب به ۸۰۰۰ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور به راه‌های استان مصوب شده بود که  اگر تخصیص یابد حرکت بزرگی را در ۴۶۰ کیلومتر باقیمانده برای تکمیل پروژه های دو بانده سازی در سه سال آینده شاهد خواهیم بود.

حاجی زاده ادامه داد: طرح‌های تفصیلی سیرجان ، بم نوشته شده است و احداث  دو شهر جدید سمنگان سیرجان و گلساردر جیرفت  را در راستای اقدامات راه و شهرسازی انجام داده ایم.

وی به  اراضی ملی و دولتی، اشاره کرد و گفت:  تثبیت مالکیت دولت در حال انجام است و حدود ۵۰ هزار هکتار از ۳۰۰ هزار هکتار اراضی دولتی تثبیت شده است، همچنین در چهار سال گذشته ۱۰۷ هکتار واگذاری اراضی دولتی در حوزه معدن نیز صورت گرفته است.

مدیر کل سابق راه و شهرسازی ادامه داد: تولید مسکن یک موضوع چند بخشی و چند وجهی است که باید همه دستگاه‌های مربوطه برای تحقق هدف‌گذاری تولید مسکن همت کنند و این شامل همه دستگاه های خدمات رسان استان می شود.

حاجی زاده تاکید کرد: زمین برای احداث بالغ بر ۸۰ هزار واحد تامین شده است و ۲۰۰ هکتار زمین جدید نیز تامین شده است.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان کرمان با تبیین اقدامات صورت گرفته در حوزه بازآفرینی محلات فرسوده گفت: در بافت تاریخی محدودیت ارتفاع داریم و سرمایه‌گذاران تمایلی برای حضور در این بافت ندارند در حالی که ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده در استان وجود دارد که باید در اختیار مردمجهت بهسازی قرار گیرد و لازم است، استاندار از این طرح حمایت کنند.

انتهای پیام/ طهماسبی




۱۲ هزار میلیارد تومان برای اتمام پروژه های راه‌ های استان لازم است

منبع:آرمـان
? ۱۲ هزار میلیارد تومان برای اتمام پروژه های راه‌ های استان لازم است