۱۱۸۳ پرونده مشکل دار به کارگروه رفع موانع تولید ارجاع شد/ ۵۷ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید سال ۱۴۰۰ اجرایی شده اند

علیرضا رحمان نژاد گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۶۱ مصوبه ابلاغ شد که ۵۷ درصد این مصوبات اجرایی شد و ۲۷ درصد در دست اقدام است و ۱۶ درصد مصوبات هم اجرا نشد. علیرضا رحمان نژاد معاون امور صنایع سازمان صمت استان کرمان در گفتگو با “فت فتو” عملکرد یکساله این کارگروه را تشریح کرد […]

علیرضا رحمان نژاد گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۶۱ مصوبه ابلاغ شد که ۵۷ درصد این مصوبات اجرایی شد و ۲۷ درصد در دست اقدام است و ۱۶ درصد مصوبات هم اجرا نشد.

علیرضا رحمان نژاد معاون امور صنایع سازمان صمت استان کرمان در گفتگو با “فت فتو” عملکرد یکساله این کارگروه را تشریح کرد و گفت: ساختار این کارگروه  از طریق پیش ثبت نام واحد های تولیدی در سامانه تسهیل به آدرس  stsn.ir  شکل می گیرد و تعریف شده است.

وی ادامه داد: واحد های تولیدی که در امر تولید دچار مشکلاتی با دستگاه های اجرایی و بنگاه های اقتصادی هستند با رجوع به این سامانه و طرح مشکل و مانع تولیدی اقدام به تشکیل پرونده بررسی می دهند.

رحمان نژاد تاکید کرد: مدیران واحد های تولیدی که دچار مشکل هستند بعد از تشکیل پرونده در سامانه به سازمان صمت مراجعه کرده و روند تکمیل پرونده را با ذکر مستندات انجام می دهند.

معاون امور صنایع اذعان کرد: یکشنبه هر هفته جلسه تخصصی بررسی پرونده ها با حضور کارشناسان و متخصصان دستگاه های اجرایی متشکل از اتاق بازرگانی صنعت و معدن، خانه صنعت و استانداری در محل سازمان  برگزار می شود.

رحمان نژاد تاکید کرد: در جلسه تخصصی بر اساس آخرین قوانین و دستورالعمل های ابلاغی راهکارهای اجرایی برای درخواست کنندگان تهیه می شود و  در جلسات علنی و اصلی مطرح می شود.

وی تاکید کرد: جلسات اصلی کارگروه رفع موانع تولید هر چهارشنبه با حضور معاون اقتصادی و یا شخص استاندار برگزار می شود موارد مورد بررسی مطرح شده که با حضور اعضای اصلی راهکارهای پیشنهادی رد و یا تایید نهایی می شوند و برای اجرا ابلاغ خواهند شد.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان خبر داد: سال گذشته تعداد ۱۲۷ جلسه کارشناسی در محل سازمان برگزار شد که خروجی این تعداد  منجر به ۴۲ جلسه اصلی در سطح شمال استان شد.

رحمان نژاد  افزود: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۶۱ مصوبه ابلاغ شد که  ۵۷ درصد این مصوبات اجرایی شد و ۲۷ درصد در دست اقدام است و ۱۶ درصد مصوبات هم اجرا نشد.

وی به ۱۶ درصد عدم اجرای مصوبات اشاره کرد و گفت: مصوبات معمولا لازم الاجرا و مشروط هستند، اغلب مصوبات لازم و ملزوم یکدیگر هستند و متقاضی باید حتما برخی مصوبات را انجام دهد تا مصوبه های بعدی برای وی قابلیت اجرایی پیدا کنند که از۱۶ درصد، میزان ۳ درصد از سوی دستگاه های اجرایی، عملیاتی نشده اند و ۱۳ درصد هم از سوی متقاضی اجرا نشده اند.

رحمان نژاد افزود: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۸۴۳ واحد تولیدی دارای ۱۱۸۳ پرونده مشکل دار بودند زیرا برخی واحد ها چند پرونده را ارائه می کنند و مشکلات متفاوتی دارند که از این تعداد ۱۵۶ واحد فقط بحت تامین مالی، تسهیلات برای سرمایه درگردش بوده است.

معاون امور صنایع عنوان کرد: ۱۳۱ واحد دچار مشکلات بانکی بودند و اکثر مشکلات واحد های تولیدی در عرصه زیر ساختی، ارزی، تامین انرژی، تامین اجتماعی، گمرکی ، زیست محیطی،منابع طبیعی و سایر موارد بوده است که مرتبط با دستگاه های اجرایی بوده است.

وی افزود: از ۱۵۶ مصوبه ایی که مربوط به تامین مالی بوده است ۴۰ مصوبه آن اجرا شده است که ۲۶ درصد مصوبات در حوزه بانک خلاصه می شدند. 

رحمان نژاد اذعان کرد: از ۲۷۴ مصوبه ایی که در حوزه دستگاه های اجرایی داشتیم ،۲۰۸ مصوبه که ۷۶ درصد از کل مصوبات است، اجرایی شده  و تنها ۴۷ مصوبه در دست اجراست و ۱۹ مصوبه هم اجرا نشده است که از این تعداد ۸ مورد توسط دستگاه و ۱۱ مورد هم توسط متقاضی اجرایی نشده اند.

معاون امور صنایع تاکید کرد: بیشترین تعداد مصوبات را به ترتیب سازمان های صمت، جهاد کشاورزی، شرکت شهرک ها امور مالیاتی، شرکت پخش و فراوردهای نفتی، تامین اجتماعی، محیط زیست ،راه و شهرسازی و استانداری کرمان  داشته اند.

انتهای پیام/ طهماسبی

 
 




۱۱۸۳ پرونده مشکل دار به کارگروه رفع موانع تولید ارجاع شد/ ۵۷ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید سال ۱۴۰۰ اجرایی شده اند

منبع:آرمـان
? ۱۱۸۳ پرونده مشکل دار به کارگروه رفع موانع تولید ارجاع شد/ ۵۷ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید سال ۱۴۰۰ اجرایی شده اند