یحیی السنوار مغز متفکر «طوفان‌الاقصی» | اخبار استان کرمان

یحیی السنوار را طراح و مغز متفکر نبرد «طوفان الاقصی» توصیف کرده‌اند. به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ یحیی ابراهیم حسن السنوار مشهور به «ابوابراهیم» در اردوگاه پناهندگان خان‌یونس در نوار غزه به دنیا آمد در ۲۹ اکتبر ۱۹۶۲ (۷ آبان ۱۳۴۱) درست ۱۴ سال پس از آنکه این اردوگاه برای فلسطینیان رانده […]



یحیی السنوار را طراح و مغز متفکر نبرد «طوفان الاقصی» توصیف کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ یحیی ابراهیم حسن السنوار مشهور به «ابوابراهیم» در اردوگاه پناهندگان خان‌یونس در نوار غزه به دنیا آمد در ۲۹ اکتبر ۱۹۶۲ (۷ آبان ۱۳۴۱) درست ۱۴ سال پس از آنکه این اردوگاه برای فلسطینیان رانده شده از خانه و کاشانه اجدادشان بنا شد.

زندگی یحیی السنوار اگرچه به آن اردوگاه گره خورده اما تنها به آن نقطه از فلسطین محدود نماند او در دل یک اردوگاه به مرور زمان تبدیل به چهره‌ای کاریزماتیک شد.

یحیی السنوار سال ۱۹۸۹ به اتهام کشتن جاسوسان رژیم صهیونیستی به چهار «حبس ابد» محکوم شد، او در زندان صهیونیست‌ها هم بیکار ننشست و بیش‌تر اوقات فراغتش را صرف مطالعه خواندن روزنامه‌های صهیونیستی و تسلط کامل به زبان عبری کرد.

بار‌ها اقدام به فرار از زندان‌های رژیم صهیونیستی کرده و بار‌ها با رهبران حماس در خارج از زندان ارتباط گرفت و نحوه وارد کردن تلفن همراه به داخل زندان را بلد بود، او می‌دانست چگونه از وکلا و ملاقات‌کنندگان برای انتقال پیام‌های خود به بیرون از زندان استفاده کند، بسیاری از این پیام‌ها در خصوص نحوه ربایش نظامیان صهیونیست برای مبادله آن‌ها با زندانیان بود.

السنوار تحت تعقیب‌ترین فرد از سوی اسرائیل است، وی که از سال ۲۰۱۷ مسئولیت حماس در غزه را دارد، مدت‌هاست که برنامه‌ریز استراتژی نظامی حماس در آنجا محسوب می‌شود. 

یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) می‌گوید: به اذن خداوند با طوفانی ویرانگر سراغ شما دشمنان خواهیم آمد.

از محکوم شدن به چهار بار حبس ابد در زندان‌های رژیم صهیونیستی تا تبدیل شدن به «زندانبان اسرائیل» و مهندس وحشت آن، او را به یکی از برجسته‌ترین بنیان‌گذاران شاخه نظامی جنبش حماس و نخستین فرد تحت پیگرد در فهرست ترور‌های رژیم صهیونیستی می‌دانستند.

او را مغز متفکر نبرد «طوفان‌الاقصی» توصیف کرده‌اند، طراحی که دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را فریب داده است.

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد: یحیی السنوار زبان و شیوه تفکر اسرائیلی‌ها را در داخل زندان‌های آن‌ها فراگرفت و از زندان بیرون آمد تا به کابوس «اسرائیل» تبدیل شود.

یحیی السنوار می‌گوید: بسیار دوست دارم این کُت را که بر خلاف میلم برای انجام امور سیاسی بر تنم کرده‌اند درآورم، من به تو و امت‌مان می‌گویم «مجانین غزه»، ذخیره‌ای انقلابی در اختیار دارند که تمام توطئه‌ها و توطئه گران را متوقف خواهد کرد، هیچ کسی نمی‌تواند ما را تحت فشار قرار دهد.

السنوار خودجوشِ با صلابت، معادله طوفان را تثبیت کرد.

انتهای خبر/ جواد بختیاری‌زاده


یحیی السنوار مغز متفکر «طوفان‌الاقصی»

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? یحیی السنوار مغز متفکر «طوفان‌الاقصی»