یادمان شهدا در کرمان ساماندهی شود

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان امروز، سوم مردادماه در جلسه مشترک شورای هماهنگی دفاع مقدس و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کرمان با تأکید بر اینکه در تدفین شهدا ابتدا باید زیرساخت‌های مناسب فراهم شده و سپس پیکر مطهر شهید در خاک آرام بگیرد، گفت: شهدا به اندازه کافی […]


به گزارش نذیر کرمان از کرمان، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان امروز، سوم مردادماه در جلسه مشترک شورای هماهنگی دفاع مقدس و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کرمان با تأکید بر اینکه در تدفین شهدا ابتدا باید زیرساخت‌های مناسب فراهم شده و سپس پیکر مطهر شهید در خاک آرام بگیرد، گفت: شهدا به اندازه کافی غریب بوده‌اند و بنا نیست وضعیت یادمان‌ها اینگونه باشد. مسئولان شهری تعهد کرده‌اند و باید در این مورد کار کنند.

وی با بیان اینکه شهدای امدادگر مظلوم هستند، اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدا کار خوبی است و پیشنهاد می‌شود کتاب آنها نیز منتشر شود. جمع‌آوری خاطرات شهدا باید با دقت انجام گیرد. بعضی از خاطرات یک مقدمه دارد که بهتر است به آن نیز پرداخته شود تا موضوع ابتر نماند.

سعید ایرانمنش، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به در پیش بودن سالروز ورود آزادگان به کشور، گفت: ۱۲۰۰ آزاده کرمانی در قید حیات هستند و پیشنهاد می‌شود یک گردهمایی برای آنها برگزار شود. مدیران نیز تجلیل از آزادگان دستگاه‌های خود را داشته باشند. 

ایرانمنش با بیان اینکه امسال کنگره شهدای غریب در کشور و در استان‌ها برگزار می‌شود، اظهار کرد: استان کرمان ۲۸ شهید غریب دارد که کنگره استانی آنها آبان‌ماه امسال برگزار خواهد شد.

سرهنگ خلبان هادی کسایی، فرمانده نیروی هوایی ارتش در کرمان نیز در این جلسه از نصب یادمان نیروی هوایی در بام کوچک گلزار شهدای کرمان خبر داد و گفت: این یادمان نیاز به تکمیل و محوطه‌سازی دارد. در حال حاضر ماکت جنگنده اف۵ با اندازه واقعی نصب شده اما محوطه‌سازی آن باید زودتر انجام شود تا در آغاز هفته دفاع مقدس بتوانیم از آن رونمایی کنیم تا پاسداشتی باشد از شهدای نیروی هوایی ارتش و ۹ شهید استان کرمان که شش نفر از آنها خلبان هستند.

انتهای پیام


یادمان شهدا در کرمان ساماندهی شود

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? یادمان شهدا در کرمان ساماندهی شود