گله‌مندی فعالان اقتصادی از سازمان امور مالیاتی افزایش یافته است | اخبار اقتصادی کرمان

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: رئیس اتاق کرمان در نشست بررسی مسائل و مشکلات مالیاتی فعالان اقتصادی استان گفت:«در حال حاضر به جای تعامل مودیان با سازمان امورمالیاتی تقابل و بی‌اعتمادی قابل توجهی شکل گرفته که برخی رفتارها به این بی‌اعتمادی‌ها دامن می‌زند». ‌ سیدمهدی طبیب‌زاده خاطرنشان کرد:«در حال حاضر گله‌مندی فعالان اقتصادی از سازمان […]

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: رئیس اتاق کرمان در نشست بررسی مسائل و مشکلات مالیاتی فعالان اقتصادی استان گفت:«در حال حاضر به جای تعامل مودیان با سازمان امورمالیاتی تقابل و بی‌اعتمادی قابل توجهی شکل گرفته که برخی رفتارها به این بی‌اعتمادی‌ها دامن می‌زند».

‌ سیدمهدی طبیب‌زاده خاطرنشان کرد:«در حال حاضر گله‌مندی فعالان اقتصادی از سازمان امور مالیاتی بیشتر شده و این نشان‌دهندۀ افزایش حس منفی،افکار منفی،گفتار منفی و رفتار منفی نسبت به مودیان در این سازمان است».

وی با تاکید بر اینکه در یک نظام اقتصادی شفاف،این تقابل‌ها و بی‌اعتمادی‌ها وجود ندارد،افزود:«در شرایط فعلی این حس به فعالان اقتصادی منتقل نمی‌شود که دادرسی مالیاتی عادلانه انجام می‌شود».

به گزارش نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی کرمان،طبیب‌زاده یادآور شد:«از مدیران ارشد امور مالیاتی استان که از افراد متخصص،متدین،متعهد و متشخص هستند درخواست می‌شود احساس فعلی خود را که موجب ایجاد تقابل با مودیان شده،تغییر دهند و آن‌ها را سربازان جبهۀ اقتصاد و کارآفرینان و ارزش‌آفرینان کشور بدانند».

وی مالیات را یکی از دغدغه‌های اصلی فعالان اقتصادی بیان کرد و گفت:«به این موضوع از پایش محیط کسب‌وکار،مراجعان به مرکز کسب‌وکار اتاق و گلایه‌های فعالان اقتصادی در جلسات دست یافته‌ایم و خود را مسئول پیگیری حل مشکلات فعالان اقتصادی می‌دانیم».

رئیس اتاق کرمان اظهار کرد:«گاهی نسبت به اعتراض و انتقاد کردن از سازمان امور مالیاتی محدودیت‌هایی وجود دارد زیرا می‌ترسند که با اعتراض کردن شرایط بدتر شود که این عدالت و انصاف نیست».

وی در ادامه به سهم ۷۵ درصدی شرکت‌های بزرگ و بیش از ۲۰ درصدی کارمندان در میزان وصول مالیات استان اشاره کرد و افزود:«سهم صنایع کوچک و متوسط در این بین حدود ۴ درصد است که پیشنهاد می‌شود اظهارنامه ابرازی آن‌ها پذیرفته شود تا حس خوشایند و مثبتی به مودیان منتقل شود». /پ




گله‌مندی فعالان اقتصادی از سازمان امور مالیاتی افزایش یافته است

منبع:خبر کرمان
?گله‌مندی فعالان اقتصادی از سازمان امور مالیاتی افزایش یافته است :اخبار استان کرمان – اقتصادی