گرایش استان، تولیدی صادرات‌محور است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: برای اینکه توسعه‌ واقعی رقم بخور باید فرهنگ صادرات شکل گیرد و به این فکر کنیم که تمام تولیدات ما صادراتی باشند. به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، امیر حسن‌زاده در نشست هماهنگی مراسم بزرگداشت روز […]



معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: برای اینکه توسعه‌ واقعی رقم بخور باید فرهنگ صادرات شکل گیرد و به این فکر کنیم که تمام تولیدات ما صادراتی باشند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، امیر حسن‌زاده در نشست هماهنگی مراسم بزرگداشت روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه عنوان کرد: در کارگروه رفع موانع تولید استان سه شاخص تولید، اشتغال و ارز را مدنظر قرار دادیم.

وی با بیان اینکه تلاطم‌های بازار همیشه وجود دارد و تولیدات باید صادرات‌محور باشند، عنوان کرد: میزان صادرات فعلی که از استان کرمان صورت می‌گیرد در حد و شأن ظرفیت‌های این منطقه نیست.

حسن‌زاده گفت: برای اینکه توسعه‌ واقعی رقم بخور باید فرهنگ صادرات شکل گیرد و به این فکر کنیم که تمام تولیدات ما صادراتی باشند.  

وی حتی از جمعیت یک‌ میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفری بازار کشورهایی چون هند و پاکستان و موقعیت ما برای ورود به این بازارها سخن گفت.

معاون اقتصادی استاندار کرمان، برپایی نمایشگاه محصولات صادراتی استان را هم‌زمان با بزرگداشت روز صادرات مورد تاکید قرار داد.

سیدمهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان در این نشست گفت: کرمان به راحتی توان ۱۰ میلیارد دلار صادرات را در سال دارد در حالی که اکنون تنها ۳ میلیارد دلار صادرات دارد.

وی با تأکید بر اینکه صادرات نباید روی محصول خام صورت گیرد، افزود: باید به زیرساخت‌ها و ایجاد ارزش‌افزوده در محصولات صادراتی توجه کرد.

طبیب‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: رسالت ما ایجاد ارزش افزوده و خلق ثروت از کالاهای قابل رقابت است.

انتهای خبر/ طهماسبی


گرایش استان، تولیدی صادرات‌محور است

منبع:آرمـان
? گرایش استان، تولیدی صادرات‌محور است