کیفیت هوا در استان کرمان کاهش می یابد

کرمان- کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: تا پایان هفته جاری، با وزش باد و خیزش گردو خاک در استان کرمان، کیفیت هوا کاهش و غلظت غبار افزایش می یابد. به گزارش نذیر کرمان، میترا یاوری پیش از ظهر دوشنبه با اشاره به بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی استان کرمان، اظهار کرد: تا […]



کرمان- کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: تا پایان هفته جاری، با وزش باد و خیزش گردو خاک در استان کرمان، کیفیت هوا کاهش و غلظت غبار افزایش می یابد.

به گزارش نذیر کرمان، میترا یاوری پیش از ظهر دوشنبه با اشاره به بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی استان کرمان، اظهار کرد: تا پایان هفتۀ جاری همچنان وزش باد و گردوخاک پدیده غالب جوی در استان است.

وی افزود: وزش باد و خیزش گردو خاک موجب کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا و افزایش غلظت غبار در استان خواهد شد.

یاوری ادامه داد: این پدیده‌ها بویژه در نیمۀ جنوبی، غرب و شمال غرب استان روی خواهند داد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان بیان کرد: طی این مدت همزمان با استقرار کم فشار حرارتی در نیمۀ جنوبی کشور، در مناطق جنوب غرب استان رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق پیش بینی می‌شود.

یاوری ادامه داد: به لحاظ دمایی نیز تا پایان هفتۀ جاری تداوم هوای گرم را در استان کرمان خواهیم داشت.

وی به دماهای ثبت شده در مدت ۲۴ ساعت گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: طی این مدت لاله زار با ۱۳ درجه سانتی گراد خنک‌ترین و فهرج با ۴۸ درجه گرم‌ترین نقاط استان بوده‌اند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان، کمینۀ شهر کرمان در روز دوشنبه را ۲۱ درجه سانتی گراد و بیشینۀ آن را ۴۱ درجه سانتی گراد اعلام کرد.

کد خبر ۶۱۷۳۲۳۱


کیفیت هوا در استان کرمان کاهش می یابد

منبع: مــهر
? کیفیت هوا در استان کرمان کاهش می یابد