کیت های ژنتیک ایرانی نیاز پزشکی قانونی را تامین می کند | خبر کرمان

کرمان- معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشورگفت: با تولید و ساخت کیت‌های ژنتیک توسط جوانان نخبه در حال حاضر پزشکی قانونی از هرگونه کیت ژنتیک خارجی کاملاً بی نیاز است . به گزارش نذیر کرمان، بابک سلحشور پ در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان با اشاره به ساخت و […]



کرمان- معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشورگفت: با تولید و ساخت کیت‌های ژنتیک توسط جوانان نخبه در حال حاضر پزشکی قانونی از هرگونه کیت ژنتیک خارجی کاملاً بی نیاز است .

به گزارش نذیر کرمان، بابک سلحشور پ در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان با اشاره به ساخت و تولید تجهیزات مورد نیاز سازمان توسط مرکز تحقیقات پزشکی قانونی افزود: خوشبختانه با ساخت و تولید کیت‌های ژنتیک در مرکز تحقیقات، در حال حاضر سازمان پزشکی قانونی از هرگونه کیت خارجی در آزمایشگاه‌های ژنتیک خود بی نیاز شده است.

وی با بیان اینکه سازمان پزشکی قانونی فنی، تخصصی و علمی است گفت: کارکنان این سازمان از نظر فنی و تخصصی در سطح بالایی قرار دارند و کمتر سازمانی با چنین شرایطی در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه ساخت دستگاه هموژنایزر و الکل سنج تنفسی گام بزرگی در راستای خودکفایی این سازمان در تأمین مواد و تجهیزات مورد نیاز آن است تصریح کرد: طی سال‌های اخیر پزشکی قانونی در زمینه‌های مختلف علمی پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و با تکیه بر دانش و توانمندی جوانان نخبه خود و همکاری مرکز تحقیقات پزشکی قانونی موفق به ساخت و تولید بسیاری از تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز خود شده است.

وی با اشاره به ساخت دستگاه هداسپیس GC گفت: به زودی این دستگاه که به همت جوانان نخبه کشور ساخته شده است رونمایی و در آزمایشگاه‌های سازمان به کار گرفته می‌شود.

سلحشور افزود: در سال گذشته بیش از دو میلیون و ۱۵۰ هزار نظریه کارشناسی در چهار حوزه تخصصی معاینات بالینی، تشریح، کمیسیون و آزمایشگاه توسط پزشکی قانونی صادر و برای محاکم قضائی ارسال شد و موجبات صدور رأی قاضی را فراهم کرد.

معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان تصریح کرد: به طور متوسط سالانه حل و فصل دو میلیون پرونده قضائی بر عهده سازمان پزشکی قانونی کشور است و بنا به گفته رئیس محترم قوه قضائیه نظرات کارشناسی این سازمان فصل الخطاب محاکم قضائی است.

وی در ادامه به فعالیت بانک اطلاعات ژنتیک ایران نیز اشاره کرد و گفت: راه اندازی و فعالیت بانک ژنتیک تحول عظیمی در کشف جرم و شناسایی مجرمان ایجاد کرده است به نحوی که در سال گذشته بیش از ۴۰ پرونده که متهمی برای آن معرفی نشده بود، با کمک اطلاعات موجود در این بانک، متهمان آن شناسایی و دستگیر شدند.

معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از ۲۲۰ هزار نمونه از مجرمین سابقه دار در کشور اخذ شده و بیش از ۱۵۰ هزار پروفایل نیز در نرم افزار ایرانی بانک ذخیره شده و این روند رو به رشد در فعالیت‌های بانک با جدیت و سرعت بیشتر در حال توسعه است.

کد خبر ۶۱۹۸۴۵۸


کیت های ژنتیک ایرانی نیاز پزشکی قانونی را تامین می کند

منبع: مــهر
? کیت های ژنتیک ایرانی نیاز پزشکی قانونی را تامین می کند