کلاهبرداری با پیامک صدور ابلاغیه در زرند | اخبار استان کرمان

دادستان زرند خبر داد: علی‌رغم هشدار‌های متعدد در خصوص کلاهبرداری پیامکی، همچنان پیامک ابلاغیه الکترونیک حساب شهروندان زرندی را خالی می‌کند. به گزارش سرویس شهرستان‌ها پایگاه خبری تحلیلی «راه‌آرمان» رضا یعقوبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند ضمن هشدار در خصوص ارسال پیامک‌های گسترده جعلی صدور ابلاغیه به شهروندان گفت: شهروندان در مواجهه با پیام‌هایی از […]



دادستان زرند خبر داد: علی‌رغم هشدار‌های متعدد در خصوص کلاهبرداری پیامکی، همچنان پیامک ابلاغیه الکترونیک حساب شهروندان زرندی را خالی می‌کند.

به گزارش سرویس شهرستان‌ها پایگاه خبری تحلیلی «راه‌آرمان» رضا یعقوبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند ضمن هشدار در خصوص ارسال پیامک‌های گسترده جعلی صدور ابلاغیه به شهروندان گفت: شهروندان در مواجهه با پیام‌هایی از قبیل صدور ابلاغیه، دریافت سبد کالا و بسته حمایتی از سرشماره‌های شخصی هوشیار باشند و مانع رسیدن سودجویان و کلاهبرداران به اهداف و دسترسی به حساب‌های بانکی خود شوند.

وی با تاکید بر بازنکردن لینک‌های ناشناس از سرشماره‌های شخصی، افزود: متاسفانه اقدام به باز کردن لینک‌ها و در برخی موارد اعتماد و دانلود و نصب نرم‌افزار‌های ناشناس کافیست تا به کلاهبرداران اجازه برداشت از حساب‌های بانکی افراد داده و از این طریق کل موجودی حساب آن‌ها برداشت شود.

دادستان زرند با اشاره به ارسال پیامک‌های صدور ابلاغیه برای شهروندان زرندی طی روز‌های اخیر گفت: شماره شخصی همواره به معنای جعلی بودن پیامک است، اما متاسفانه در حال‌ حاضر تعدادی از شهروندان از این طریق به سایتی جعلی هدایت شده و در ظاهر با درخواست مبلغی پایین برای مشاهده ابلاغیه الکترونیک، کلیه اطلاعات کارت بانکی فرد را دریافت و نسبت به برداشت موجودی کامل حساب آن‌ها اقدام کرده‌اند.

یعقوبی عنوان کرد:  گاهی نیز نصب بدافزار منجر به ارسال پیام به مخاطبین تلفن همراه فرد و گسترش این کلاهبرداری به دیگران بدون برجای گذاشتن هیچ‌گونه ردپایی از کلاهبردار اصلی شده است.

مدعی‌العموم زرند با ارائه برخی توصیه‌ها به شهروندان خواستار انتقال آن‌ها به اطرافیان و آموزش کودکان، نوجوانان و افراد سالمندی که از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند، شد و افزود: به طور کلی پیامک اصلی سامانه ثنا با سرشماره انگلیسی ADLIRAN بوده و فاقد لینک است.

وی ادامه داد: به هیچ‌وجه برای مشاهده ابلاغ قضائی، نیاز به واریز هیچ‌گونه وجهی نخواهد بود و بنابراین در صورت مشاهده موارد مشکوک ضمن مسدود کردن شماره مذکور به اطرافیان نیز در این خصوص اطلاع‌رسانی کنید تا از قربانی شدن آن‌ها جلوگیری شود.

منبع: صبح زرند
انتهای‌ خبر/


کلاهبرداری با پیامک صدور ابلاغیه در زرند

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? کلاهبرداری با پیامک صدور ابلاغیه در زرند