کشف ذخایر جدید معدنی اولویت‌ استان است | اخبار اقتصادی کرمان

نذیر کرمان – گروه اقتصاد:معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به لزوم بهره‌گیری از روش‌های جدید اکتشاف و کاهش هزینه‌ها گفت:«اکتشافات جدید و استفاده از باطله‌های معادن از اولویت‌های استان هستند». امیر حسن‌زاده در نشست تخصصی با موضوع زمین‌شناسی معادن افزود:«با توجه به اینکه ایران یک کشور معدنی است و باید در آیندۀ […]

نذیر کرمان – گروه اقتصاد:معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به لزوم بهره‌گیری از روش‌های جدید اکتشاف و کاهش هزینه‌ها گفت:«اکتشافات جدید و استفاده از باطله‌های معادن از اولویت‌های استان هستند».

امیر حسن‌زاده در نشست تخصصی با موضوع زمین‌شناسی معادن افزود:«با توجه به اینکه ایران یک کشور معدنی است و باید در آیندۀ نزدیک اقتصاد نفتی به اقتصاد معدنی تبدیل شود،نیاز است که ذخایر جدید و آنومالی معدنی کشف و استخراج شوند».

وی ادامه داد:«در این راستا باید از روش‌های سنتی فاصله گرفت و روش‌های جدید همراه با دیتاهای جدید را در حوزه‌های مختلف ازجمله تکنیک‌های ناحیه‌ای،منطقه‌ای و محلی مورد استفاده قرار داد».

به گزارش نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان،حسن‌زاده در ادامه بیان کرد:«باید از اطلاعات ژئوفیزیک،ژئوشیمی،پیمایش منطقه‌ای و برداشت‌های زمین‌شناسی استفاده کرد و با استفاده از تجمیع این داده‌ها در نرم‌افزارهای تخصصی روز دنیا و همچنین تجربیات افراد متخصص به ذخایر دقیق دست پیدا کنیم که در نهایت هزینۀ اکتشافات را تقلیل دهیم».

وی یادآور شد:«باید در شناسایی روش‌های جدید هم‌افزایی شکل گیرد تا شرکت‌های معدنی بتوانند از این ظرفیت‌های ایجاد شده استفاده کنند،چراکه نیاز به اکتشافات جدید و استفاده از باطله‌های معادن از اولویت‌های استان هستند».

در این نشست که با حضور کارشناسان و اساتید حوزۀ زمین‌شناسی،کارشناسان شرکت‌های اکتشافی و مدیران یک شرکت مشاوره آفریقایی برگزار شد،روش‌های جدید اکتشاف،تعیین ذخیره و نیز مدل‌سازی سه بعدی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.




کشف ذخایر جدید معدنی اولویت‌ استان است

منبع:خبر کرمان
?کشف ذخایر جدید معدنی اولویت‌ استان است :اخبار استان کرمان – اقتصادی