کرمان هنوز به تولید ١٠٠ مگاوات برق خورشیدی نرسیده است‌/کمیت لنگ کرمانی ها در تولید انرژی های تجدید پذیر

سیذگد مهدی طبیب‌زاده تاکید کرد: گرچه اراده جدی برای توسعه انرژی‌های خورشیدی در مسئولان استان وجود دارد اما نتیجه‌ای حاصل نشده و کرمان جایگاه مناسبی در این خصوص ندارد و کسب رتبه چهارم در کشور نشان این مطلب است. سید مهدی طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی کرمان در هفتاد و هفتمین شورای گفتگوی دولت و […]

سیذگد مهدی طبیب‌زاده تاکید کرد: گرچه اراده جدی برای توسعه انرژی‌های خورشیدی در مسئولان استان وجود دارد اما نتیجه‌ای حاصل نشده و کرمان جایگاه مناسبی در این خصوص ندارد و کسب رتبه چهارم در کشور نشان این مطلب است.

سید مهدی طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی کرمان در هفتاد و هفتمین شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با موضوع بررسی چالش های سرمایه گذاری  در حوزه انرژی های تجدید پذیر گفت: استان کرمان در رتبه ۴ جذب نیروهای تجدید پذیر بعد از اصفهان سیستان و یزد است.

وی با بیان اینکه در سال جاری هنوز مطالبات نیروگاه های خورشیدی پرداخت نشده است گفت: متاسفانه استان هنوز  تولید انرژی خورشیدی به ١٠٠ مگاوات نمی رسد که این رقم بسیار نسبت به پتانسیل های بومی استان پایین است. 

 طبیب‌زاده تاکید کرد: گرچه شاهد اراده جدی برای توسعه انرژی‌های خورشیدی در مسئولان استان وجود دارد اما نتیجه‌ای حاصل نشده و کرمان جایگاه مناسبی در این خصوص ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی افزود: برای جذب سرمایه‌گذار در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر مزایده ای برگزار شد اما و فقط دو شرکت مبنا و نورا توانستند در این مزایده حضور یافتند. 
وی تأکید کرد: باتوجه به اینکه تفاهمنامه‌ ۲۰۰۰ مگاواتی با سایپا منعقد شده  اما رتبه جذب و تولید انرژی خورشیدی در استان پایین است.

طبی زاده مدعی شد: استان اصفهان با تولید ٣٨٠ مگاوات، سیستان با  تولید٢۶۵ و یزد با تولید ٢٢٠ مگاوات جایگاه اول تا سوم را به خود اختصاص داده است و کرمان تنها با ٧۵ مگاوات در رتبه چهارم قرار دارد. 

 رئیس اتاق بازرگانی کرمان کمبود زمین و شکل نامنظم زمین‌های مورد اجرای طرح و تضامین سنگین را از علل عدم علائق سرمایه‌گذاران در کرمان است، گفت: فرایند واگذاری زمین برای نیروگاه های انرژی‌های خورشیدی در استان کرمان طولانی مدت است.

 




کرمان هنوز به تولید ١٠٠ مگاوات برق خورشیدی نرسیده است‌/کمیت لنگ کرمانی ها در تولید انرژی های تجدید پذیر

منبع:آرمـان
? کرمان هنوز به تولید ١٠٠ مگاوات برق خورشیدی نرسیده است‌/کمیت لنگ کرمانی ها در تولید انرژی های تجدید پذیر