کرمان برای توسعه‌یافتگی، چاره‌ای جز تغییر روش‌ها ندارد | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه اگر با روش کنونی پیش برویم، تفاوتی در وضعیت اقتصادی استان ایجاد نمی‌شود، گفت: چاره‌ای جز تغییر روش‌ها نیست و استان نیاز به تحول جدی در منابع توسعه‌ای دارد. سیدمهدی طبیب زاده صبح امروز ۲۵ مرداد ماه در صدمین جلسه […]



نذیر کرمان/کرمان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه اگر با روش کنونی پیش برویم، تفاوتی در وضعیت اقتصادی استان ایجاد نمی‌شود، گفت: چاره‌ای جز تغییر روش‌ها نیست و استان نیاز به تحول جدی در منابع توسعه‌ای دارد.

سیدمهدی طبیب زاده صبح امروز ۲۵ مرداد ماه در صدمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع «ارتقاء حکمرانی استان در جهت توسعه یافتگی» اظهار کرد: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان تاثیرگذاری خوبی در کشور داشته و این شورا می‌تواند بهترین ظرفیت برای اصلاح شیوه‌های حکمرانی و تغییر وضعیت اقتصادی باشد.

وی افزود: بخش خصوصی استان و اتاق بازرگانی تاکنون سعی کرده وظیفه‌اش را به خوبی انجام بدهد و این ظرفیت در اختیار استان است.

طبیب زاده با اشاره به پرداختن شورای گفت و گو به مسائل مهم استان کرمان تصریح کرد: موضوع اساسی نشست امروز اصلاح شیوه‌های حکمرانی است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: با نگاه به شاخص‌های توسعه پایدار تناسبی با این حجم از فعالیت، صرف امکانات و تلاش‌ها در استان کرمان ندارد و اذعان داریم شاخص‌های توسعه در وضعیت مناسبی نیست.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمان در حوزه‌های مختلف بیان کرد: استان هیچ یک از عوامل توسعه را کم نداشته اما شاخص‌های توسعه پایدار متناسب نیست و به این نتیجه رسیدیم ممکن است شیوه‌های حکمرانی اشکالاتی داشته و امروز به این موضوع می‌پردازیم تا با اتفاق نظر، روش‌هایی را برای بهبود وضعیت انتخاب کنیم.

طبیب زاده با اشاره به اینکه اگر با روش کنونی پیش برویم تفاوتی ایجاد نمی‌شود ضمن اینکه شاخص‌ها قابل قبول نیست؛ گفت: هدف ما آغاز بحث است و اینکه چاره‌ای جز تغییر روش‌ها نیست و استان نیاز به تحول جدی در منابع توسعه‌ای دارد.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت‌های کشور را قبول داریم، تصریح کرد: ما می‌گوییم برای فکر کردن به آینده باید ناترازی‌ها در بخش‌های مختلف را حل کرد و می‌خواهیم با مشورت بخش دولتی و کمک همه، وضعیت را تغییر بدهیم و بدانیم چه کاری نکنیم تا به ناترازی‌ها دامن زده نشود و چه مسیری برویم تا آینده استان کرمان تامین شود.

انتهای پیام


کرمان برای توسعه‌یافتگی، چاره‌ای جز تغییر روش‌ها ندارد

منبع: ایـسنا
? کرمان برای توسعه‌یافتگی، چاره‌ای جز تغییر روش‌ها ندارد