به گزارش نذیر کرمان به نقل از ایسنا، نرخ کرایه نفتکش ها برای این مسیر معمولا در سه ماهه پایانی سال بر اساس عوامل فصلی، در مقایسه با سه ماه قبل افزایش می یابد، اما امسال این روند معکوس شده است. معامله گران نفت به تقاضای ضعیف در چین متمرکز شدهاند، زیرا واردات این کشور از ابتدای سال […]
به گزارش نذیر کرمان به نقل از ایسنا، نرخ کرایه نفتکش ها برای این مسیر معمولا در سه ماهه پایانی سال بر اساس عوامل فصلی، در مقایسه با سه ماه قبل افزایش می یابد، اما امسال این روند معکوس شده است.
معامله گران نفت به تقاضای ضعیف در چین متمرکز شدهاند، زیرا واردات این کشور از ابتدای سال جاری تاکنون، تقریبا دو درصد کمتر از میزان واردات سال ۲۰۲۳ است.
سیاستگذاران چین، با کندی رشد اقتصادی دست و پنجه نرم میکنند که تقاضا برای مواد خام را کمتر کرده است. همزمان، روی آوردن به سمت وسایل نقلیه برقی و گاز طبیعی مایع (الانجی) در این کشور، باعث حذف بخشی از تقاضای مصرفی برای نفت خام شده است. این وضعیت باعث شده تا قیمت نفت خام، در مسیر کاهش سالانه متوالی قرار گیرد.
اوپک پلاس که متشکل از تولیدکنندگان بزرگ نفت خام شامل عربستان سعودی و روسیه است، سه بار متوالی، برنامه احیای تدریجی ظرفیت تولید متوقف شده را به تعویق انداخته است که منعکس کننده چشم انداز چالش برانگیز تقاضا و همچنین افزایش عرضه از سوی رقبای این گروه است. در نتیحه، حجم محمولههای نفتی مورد عرضه، کاهش یافته است.
هنری کورا، رئیس تحقیقات در کارگزاری برائمار، با اشاره به کشتیهای بسیار بزرگ VLCC که معمولا حدود دو میلیون بشکه نفت حمل میکنند، اظهار کرد که VLCCها بیشترین ضرر را از کاهش ناگهانی واردات نفت خام به چین در سال جاری، متحمل شدهاند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، شاخص «تی دی تری سی» بورس بالتیک که منعکس کننده نرخ کشتیهای VLCC در مسیر خاورمیانه به آسیا است، جمعه گذشته، به ۳۹.۰۵ ورلد اسکیل کاهش یافت که ۳۳ درصد کاهش سالانه نشان داد و معادل کمتر از ۸.۵۰ دلار در هر تن بود.
منبع: نذیر کرمان ? کاهش کرایه حمل نفت در مسیر خاورمیانه به چین
طی معاملات دوشنبه بورس، شاخص کل ۳۲ هزار و ۹۳۴ واحد، معادل ۱.۲۴ درصد آن، افزایش ارتفاع داد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات روز دوشنبه در ارتفاع دو میلیون و ۶۸۶ هزار واحدی ایستاد. در طرف دیگر، قیمت معاملات سهمهای کوچک بازار سهام نیز کاهش پیدا کرده است؛ به طوری که شاخص […]
نذیر کرمان | یحیی آل اسحاق، اقتصاددان اصولگرا که سابقه وزارت در دولت سازندگی را دارد، مسکوت ماندن مصوبه FATF در مجمع را تشخیصی برخلاف مصلحت می داند و می گوید در حال حاضر شرایط زمانی و مکانی تغییر کرده و بهتر است منافع ملی به جای منافع افراد محدودی در نظر گرفته شود. او […]
نذیر کرمان | علی اصغر عنابستانی، نماینده مجلس یازدهم شورای اسلامی در مناظره با معین الدین سعیدی پیرامون قانون عفاف و حجاب، گفت: کاملا موافق این هستم که باید به سراغ تقویت باورها و ایمان مردم برویم. حرفم این است همینهایی که میگوییم را رها کرده ایم و توجیهات مختلف میآوریم. میگوییم در اقتصاد ضعیف […]
زهرا سعیدی در گفتوگو با نذیر کرمان با اشاره به چالشهای واردات خودرو و تامین ارز آن بیان کرد: بحث تامین ارز برای واردات خودرو بسیار مهم است و باید با دقت بیشتری به آن پرداخته شود. اگر قرار است هر ایرانی با کد ملی اجازه واردات خودرو داشته باشد، ابتدا باید شرایط تامین ارز […]
دو + 5 =