کاهش فوتی‌های در سطح معابر شهری کرمان

رئیس پلیس راهور استان کرمان گفت: وضعیت رانندگی در استان کرمان بهتر شده است بنابراین در ‌سه ماهه اول سال ۳۲ نفر کاهش فوتی در سطح معابر شهری داشتیم. به گزارش گروه اجتماعی  پایگاه خبری نذیر کرمان، صبح امروز اسماعیل خوشوقت در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به افزایش جریمه‌های رانندگی از ۲۳ […]



رئیس پلیس راهور استان کرمان گفت: وضعیت رانندگی در استان کرمان بهتر شده است بنابراین در ‌سه ماهه اول سال ۳۲ نفر کاهش فوتی در سطح معابر شهری داشتیم.

به گزارش گروه اجتماعی  پایگاه خبری نذیر کرمان، صبح امروز اسماعیل خوشوقت در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به افزایش جریمه‌های رانندگی از ۲۳ تیرماه در کشور بیان کرد: از آن‌جا که چند سال است افزایش جریمه نداشتیم، کم بودن جریمه‌ها بازدارنده نبوده است.

وی با اشاره به این‌که میزان جریمه در استان کرمان نسبت به شهرهای کوچک متفاوت است، ادامه داد: حرکات نمایشی که در گذشته ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان جریمه و اعمال قانون داشت اکنون ۵۰۰ هزارتومان جریمه دارد، سبقت غیرمجاز که عامل بیش‌ترین دلیل تصادفات رخ‌به رخ است در مرکز استان ۷۰۰ هزارتومان دارای جریمه است.

 خوشوقت بیان کرد: عبور از چراغ قرمز در مرکز استان ۴۰۰ هزارتومان و در شهرستان‌ها ۳۰۰ هزارتومان جریمه دارد همچنین توقف دوبله در محل ایستادن ممنوع ۱۵۰ هزار تومان و توقف در مسیر مخالف ۱۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان کرمان ادامه داد: استفاده از تلفن همراه در سرعت بالاتر از ۶۰ کیلومتر در جاده ۴۰۰ هزار جریمه دارد و کمتر از ۶۰ کیلومتر سرعت در مرکز استان شامل ۱۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود همچنین عدم‌استفاده از کمربند ایمنی در حال حرکت ۱۵۰ هزار تومان در بزرگ‌راه‌ها و در داخل شهر ۵۰ هزار تومان جریمه دارد.

وی با اشاره به این‌که در چند ماهه گذشته وضعیت رانندگی در استان بهتر بوده، بیان کرد: در ‌سه ماهه اول سال ۳۲ نفر کاهش فوتی در سطح معابر شهری داشتیم اما سال گذشته ۷۵ نفر جان‌باخته بوده است.

رئیس پلیس راهور استان کرمان سرعت غیرمجاز را دلیل عمده تصادفات دانست و توضیح داد: در طول شبانه‌روز بیش از یک هزار و ۵۰۰ تخلف توسط دوربین‌ها در سطح معابر شهری کرمان ثبت می‌شود.  

خوشوقت توضیح داد: متاسفانه درصد استفاده از مشروبات الکلی در رانندگان افزایش یافته است، هر چند که طرح‌های خوبی برای برخورد با این افراد اعمال می‌شود اما ضبط گواهینامه، توقیف خودرو،  معرفی به مراجع قضایی و جریمه‌ای برابر با یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از دیگر اقدامات بازدانده نسبت به این تخلف است.

رئیس پلیس راهور استان کرمان در ادامه به حوزه خدمات‌ پلیس‌راهنمایی و رانندگی در کرمان اشاره کرد و گفت: در مجموع در چندماه گذشته ۶۷ هزار و ۵۵۲ مورد آزمون رانندگی گرفته شده و ۱۹ هزار نفر موفق به کسب گواهینامه شده‌اند.

وی ادامه داد: ایجاد آموزشگاه ویژه در فسنجان، سیرجان همچنین در مرکز کرمان دو آموزشگاه در شرف افتتاح است، در حوزه پایه یکم در منطقه جنوب و در شهر جیرفت دو آموزشگاه در نظر گرفته شده است همچنین در شهرستان‌های قلعه گنج، عنبرآباد و منوجان مجوز ایجاد آموزشگاه پایه دو داده شده و چیزی حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر مستقیم در استان کرمان از این طریق اشتغال‌آفرینی شده است.

خوشوقت با تاکید بر این‌که پی‌گیر ایجاد مرکز دوم تعویض پلاک در مرکز استان هستیم، تشریح کرد: در چهارماهه امسال ۶۱ هزار و ۵۳۲ مورد خدمات تعویض پلاک در مراکز تعویض پلاک استان کرمان انجام شده است.

رئیس پلیس راهور استان کرمان با بیان این‌که هیچ سرعت‌کاهی بدون مصوبه شورای ترافیک ثبت نمی‌شود، توضیح داد: تا زمانی‌که تجهیزات هوشمند در معابر وجود نداشته باشد راهی جز ایجاد سرعت‌کاه نیست.

انتها یخبر/ پسند

 


کاهش فوتی‌های در سطح معابر شهری کرمان

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? کاهش فوتی‌های در سطح معابر شهری کرمان