کاهش سن اعتیاد جوانان به ۲۴ سالگی

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان کرمان گفت: سن اعتیاد جوانان به ۲۴ سالگی کاهش یافته است از طرفی اعتیاد، طلاق، خودکشی، تن‌فروشی و مصرف الکل جزء آسیب‌های اصلی استان است. خسرو ملک‌شاهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «نذیر کرمان» با اشاره به این‌که برخی از سازمان‌ها در خصوص اقدامات پیشگیرانه اعتیاد کم‌کاری می‌کنند […]



معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان کرمان گفت: سن اعتیاد جوانان به ۲۴ سالگی کاهش یافته است از طرفی اعتیاد، طلاق، خودکشی، تن‌فروشی و مصرف الکل جزء آسیب‌های اصلی استان است.

خسرو ملک‌شاهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «نذیر کرمان» با اشاره به این‌که برخی از سازمان‌ها در خصوص اقدامات پیشگیرانه اعتیاد کم‌کاری می‌کنند و همکاری لازم را با بهزیستی ندارند، گفت: قانون‌گذار ۱۳ دستگاه را برای اقدامات پس از خروج فرد معتاد از مرکز ترک اعتیاد موظف کرده است.
 
وی ادامه داد: دستگاه‌هایی چون بهزیستی، فرمانداری، علوم‌پزشکی، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی، فنی و حرفه‌ای، ورزش و جوانان، اداره کار، ثبت‌احوال، کمیته امداد، شورای هماهنگی، شهرداری و سمن‌ها موظف به انجام وظیفه در این حیطه هستند.
 
معاون بهزیستی کرمان تاکید کرد: سازمان بهزیستی یکی از متولیان پیشگیری و مداخله در آسیب‌های اجتماعی است، متاسفانه به‌صورت میدانی شاهد افزایش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی هستیم.

ملک‌شاهی ادامه داد: خوشبختانه در سال ۱۳۹۶ سازمان بهزیستی با کمک وزارت کشور در سه شهرستانِ هر کدام از ۳۱ استان کشور شاخص‌هایی را بررسی کرد و در کرمان شهرستان‌های بم و رفسنجان انتخاب شدند و در سال ۱۴۰۱ آخرین رصد بهزیستی انجام شد در کل ۲۳ شهرستان کرمان رصد آسیب‌های اجتماعی انجام شد و متوجه افزایش آسیب‌ها شدیم.
 
وی عنوان کرد: اما در خصوص اعتیاد وضعیت استان مناسب نیست اما خوشبختانه در خصوص مصرف مواد صنعتی استان کرمان در پایین جدول قرار دارد و این فرصت برای ماست تا بتوانیم که جلوی شیفت مواد را بگیریم.

معاون امور توسعه و پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان کرمان توضیح داد: واقعیت این است که باید در رابطه با پیشگیری تلاش کنیم اما بنا به دلایلی برخی دستگاه‌ها فعالیت‌های پیشگیرانه را رها کرده‌ و به اقدامات درمان کاهش آسیب ورود پیدا کرده‌اند اما این موارد باید در کنار هم پیش رود.

ملک‌شاهی با اشاره به این‌که سن اعتیاد متاسفانه کاهش یافته است، بیان کرد: سن اعتیاد جوانان ۲۴ سالگی است و اعتیاد، طلاق، خودکشی، تن‌فروشی، مصرف الکل جزء آسیب‌های اصلی استان کرمان است.

وی تشریح کرد: غربال‌گری بینایی که بیش از ۲۴ سال بهزیستی انجام می‌شد اما اکنون دچار چالش هستیم در گذشته این غربال‌گری توسط بهزیستی انجام می‌شد و آمار افراد دارای مشکل را داشتیم اما اکنون که آموزش و پرورش متولی اجرای کار است راه دسترسی به این افراد بسته شده و علی‌رغم بستن تفاهم با آموزش و پرورش اما همکاری بایسته و شایسته‌ای از طرف آموزش و پرورش ندیده‌ایم.

انتهای خبر/ پسند
 
 
 
 
 


کاهش سن اعتیاد جوانان به ۲۴ سالگی

منبع:آرمـان
? کاهش سن اعتیاد جوانان به ۲۴ سالگی