کارکنان قضایی استان کرمان حداکثر تلاش خود را برای حل مشکلات مردم بگذارند | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: تمام کارکنان و قضات دستگاه قضائی در سراسر استان باید از حداکثر توان خود برای رفع مشکلات مردم بگذارند و وظیفه خود را انجام دهند و کار جهادی را مدنظر داشته باشند. حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز ۱۳ مردادماه‌ در همایش روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های استان […]



نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: تمام کارکنان و قضات دستگاه قضائی در سراسر استان باید از حداکثر توان خود برای رفع مشکلات مردم بگذارند و وظیفه خود را انجام دهند و کار جهادی را مدنظر داشته باشند.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز ۱۳ مردادماه‌ در همایش روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های استان کرمان اظهار کرد: این جلسات با هدف تاثیرگذاری لازم برای انجام وظایف و اجرای سیاست‌های قوه قضائیه، هر سه ماه یک ‌بار برگزار می‌شود و مطالب مهمی را مطرح می‌کنیم تا بعد از این جلسه به سایر نیروها در سراسر استان منتقل شود و مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید این را با تمام وجود حس کنیم که قوه قضائیه تنها یک قوه‌ای نیست که پرونده‌های مردم را بررسی و حکم صادر کند، افزود: وظیفه قوه قضائیه فقط به رسیدگی رفع خصومت‌ها و رسیدگی به پرونده‌ها خلاصه نمی‌شود و مسئولیت دیگری طبق قانون اساسی، قوانین عادی، اسناد بالادستی، سیاست‌های ابلاغی رهبری، برنامه‌های توسعه‌ای و سند تحول و تعالی قوه دارد که اثربخشی دستگاه قضا در جامعه و سایر قواست.

حمیدی تصریح کرد: اگر قوه قضائیه دادستان‌ها به‌عنوان مدعی‌العموم پیگیرحقوق عامه به رسمیت شناخته شده‌اند این همان نقشی است که می‌توانیم در دیگر دستگاه‌ها تاثیرگذاری داشته باشیم، اما این امر به معنای دخالت کردن نیست بلکه بحث نظارت‌کردن، مطالبه‌گری و پیگیری کردن مسائل مردم است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان با اشاره به مشکلات اقتصادی و اجتماعی که تبدیل به پرونده در دستگاه قضائی می‌شود، گفت: اگر اعتماد عمومی به دستگاه قضایی جلب شود و هر فردی بدون دغدغه بتواند مراجعه و شکایت کیفری و پرونده‌های حقوقی را مطرح کند و مطمئن باشد بر اساس موازین قانونی به پرونده‌اش رسیدگی می‌شود، با خیال راحت به عدلیه مراجعه می‌کند، اما با این هدف فاصله داریم.

وی ادامه داد: احساس می‌کنیم وقتی مردم به من و شما به‌ عنوان مسئولان قضایی مراجعه می‌کنند، دغدغه‌مند هستند و از اینکه یک قاضی به پرونده آنها رسیدگی کند، قدری نگرانی دارند.

حمیدی با اشاره به اینکه ما هم مشکلات و محدودیت‌هایی داریم، اما باید به سمت‌وسویی برویم و برنامه‌ریزی کنیم که سال‌به‌سال اعتماد مردم به دستگاه قضائی افزایش یابد؛ افزود: باید در رفتار، گفتار، تصمیم‌گیری و مدیریت‌ها، دغدغه مردم را جدی بگیریم و مردم این را حس کنند که وقتی به یک مسئول قضایی مراجعه می‌کنند، طرف می‌خواهد مشکل آنها را حل کند و پیگیر احقاق حق آنهاست و در این صورت اقدامات سرخود و حس انتقام‌گیری در آنها تضعیف می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: اگر مردم از دستگاه قضایی ناامید شوند و در صورت بروز اختلاف‌ها درصدد احقاق حق خودشان در جامعه باشند، دیگر سنگ‌روی‌سنگ بَند نمی‌شود.

وی افزود: یکی از دلایلی که مردم دست به قتل‌های انتقام‌جویانه می‌زنند این است که از احقاق حق خود ناامید هستند و طولانی‌شدن روند پرونده‌ها بر ذهنیتشان تاثیر منفی دارد.

انتهای پیام


کارکنان قضایی استان کرمان حداکثر تلاش خود را برای حل مشکلات مردم بگذارند

منبع: ایـسنا
? کارکنان قضایی استان کرمان حداکثر تلاش خود را برای حل مشکلات مردم بگذارند