کابینه وحدت ملی باید به جمعیت ۸۰ درصدی خواستار تغییر توجه کند

محمدجواد حق شناس با روزنامه اعتماد درباره چیستی و چگونگی کابینه وحدت ملی گفت‌وگو کرده است. به گزارش اعتماد، بخش‌های مهم این گفت‌‌وگو را در ادامه می‌‌خوانید؛ کابینه وحدت ملی دولت چهاردهم، باید به مطالبات ۶۰ درصد عدم مشارکتی‌ها پاسخ بدهد، به خواسته‌ها و نگرانی‌های افرادی که به پزشکیان رای دادند توجه نشان بدهد، باید […]


محمدجواد حق شناس با روزنامه اعتماد درباره چیستی و چگونگی کابینه وحدت ملی گفت‌وگو کرده است.

به گزارش اعتماد، بخش‌های مهم این گفت‌‌وگو را در ادامه می‌‌خوانید؛

کابینه وحدت ملی دولت چهاردهم، باید به مطالبات ۶۰ درصد عدم مشارکتی‌ها پاسخ بدهد، به خواسته‌ها و نگرانی‌های افرادی که به پزشکیان رای دادند توجه نشان بدهد، باید تصویری از حضور زنان، قومیت‌های کشور ازجمله اهل تسنن، جوانان و… در آن بازتاب یافته باشد.
اینکه کابینه فقط به خواسته و مطالبه ۲۰ درصدی قشری که صاحب قدرت و نفوذند و اساسا به پزشکیان هم رای ندادند توجه کند، معقول نیست. در حالی که نسبت کابینه باید با کلیت جمعیت ایران سنجیده شود.
اگر قرار است کابینه وحدت ملی تشکیل شود در وهله نخست باید به جمعیت بالای ۸۰ درصدی خواستاران تغییر توجه شود. حتی افرادی که قصد مشارکت در انتخابات نداشتند در دور دوم برای آخرین بار به صندوق‌های رای اعتماد کردند و رای دادند. کابینه چهاردهم اگر می‌خواهد عنوان وحدت ملی را بر تارک خود بنشاند باید زمینه‌ای فراهم کند که در آینده ۵۰ درصد عدم مشارکتی‌ها هم در روند کلی رخدادها حضور داشته باشند.
کابینه وحدت ملی، باید امید ایجاد کرده و پیوند‌های عمیق‌تری را با اقشار مختلف مردم ایجاد کند. برای این منظور دو کار مهم باید مد نظر قرار بگیرد: اول) ترمیم شکاف جامعه که امروز دو تکه شده است. این شکاف باید سریع‌تر با تدبیر و حسن توجه و درایت پر شود. دوم) ترمیم شکاف بین حاکمیت و مردم است که طی سال‌های اخیر خدشه‌دار شده است.


کابینه وحدت ملی باید به جمعیت ۸۰ درصدی خواستار تغییر توجه کند

منبع: اصلاحات نیوز
? کابینه وحدت ملی باید به جمعیت ۸۰ درصدی خواستار تغییر توجه کند