چشم‌انداز تامین آب و برق واحدهای مسکن ملی هنوز مشخص نیست

فت فتو – گروه اقتصاد: نماینده وزیر نیرو در تأمین زیرساخت‌های آب و برق طرح‌های ملی مسکن گفت:«پس از تصویب قانون جهش تولید مسکن و تبدیل طرح اقدام ملی به نهضت احداث مسکن،دولت مکلف شد در هر سال بالغ بر یک میلیون واحد مسکونی و در نهایت بالغ بر چهار میلیون واحد احداث کند. در […]

فت فتو – گروه اقتصاد: نماینده وزیر نیرو در تأمین زیرساخت‌های آب و برق طرح‌های ملی مسکن گفت:«پس از تصویب قانون جهش تولید مسکن و تبدیل طرح اقدام ملی به نهضت احداث مسکن،دولت مکلف شد در هر سال بالغ بر یک میلیون واحد مسکونی و در نهایت بالغ بر چهار میلیون واحد احداث کند. در همین راستا و به منظور اجتناب از بروز مشکلات طرح نیمه‌کارۀ مسکن مهر،در طرح جدید،وزارت نیرو اقدام به برآورد اعتبار مورد نیاز تامین خدمات سه‌گانه کرد و مراتب را به اطلاع مسئولین طرح و سازمان برنامه و بودجه کشور منعکس کرد».

موسی زارع‌پور افزود:«این رقم برای یک میلیون واحد در حدود ۷۷ هزار میلیارد تومان و برای چهار میلیون واحد در حدود ۲۸۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است».

وی با اشاره به اینکه هنوز چشم‌انداز دقیقی از چگونگی تأمین آن به وزارتخانه ابلاغ نشده است،ادامه داد:«البته برای جلوگیری از انتخاب ساختگاه‌های نامناسب و براساس مصوبۀ هیأت دولت،وزارت راه و شهرسازی متعهد به هماهنگی با وزارتخانه‌های نیرو و نفت در تعیین اراضی طرح جدید با نگاه تأمین زیرساخت شده که هنوز این بخش نیز جمع‌بندی نشده است. اما اهتمام دولت این است که تجربۀ مسکن مهر در این طرح‌ها تکرار نشود».

به گزارش فت فتو به نقل از روزنامه ایران (تاریخ ۲۴ مردادماه)،زارع‌پور با اشاره به اینکه وزارت نیرو آمادگی کامل برای اجرای پروژه‌های مورد نیاز را دارد،تأکید کرد:«هماهنگی در جهت مکان‌یابی مناسب برای تعیین ساختگاه‌های مورد نیاز و توسعۀ طرح‌های ملی مسکن در قالب بازآفرینی ساخت‌های فرسودۀ شهری،روند ارائۀ خدمات زیرساخت آب و برق و فاضلاب را به واحدهای جدید تسهیل می‌‌کند و اجازه می‌‌دهد که تجربیات طرح مسکن مهر در ایجاد واحدهای جدید به کار گرفته شود». /پ




چشم‌انداز تامین آب و برق واحدهای مسکن ملی هنوز مشخص نیست

منبع:خبر کرمان
?

چشم‌انداز تامین آب و برق واحدهای مسکن ملی هنوز مشخص نیست

:اخبار استان کرمان – اقتصادی