چرا شهرداری کرمان مجوز احداث سایت‌های BTS جدید صادر نمی‌کند؟

حسین ساجدی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه بالغ بر ۲ هزار روستای بالای بیست خانوار در استان کرمان داریم و تکلیف دولت به لحاظ قانونی پوشش اینترنت روستایی برای روستاهای بالای بیست خانوار است، اظهار داشت: در ابتدای دولت سیزدهم مجموع پوشش مطلوب روستایی استان کرمان ۵۶ درصد بود […]

حسین ساجدی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه بالغ بر ۲ هزار روستای بالای بیست خانوار در استان کرمان داریم و تکلیف دولت به لحاظ قانونی پوشش اینترنت روستایی برای روستاهای بالای بیست خانوار است، اظهار داشت: در ابتدای دولت سیزدهم مجموع پوشش مطلوب روستایی استان کرمان ۵۶ درصد بود و جزو استان‌های آخر کشور در حوزه پوشش اینترنت روستایی قرار داشتیم.

وی با بیان اینکه طی دولت سیزدهم بالغ بر ۸۵۰ روستای جدید در استان به اینترنت متصل شد که انقلابی در حوزه اینترنت روستایی در استان کرمان بود، ادامه داد: بالغ بر ۲ هزار میلیارد هزینه احداث این سایت‌ها و متصل شدن این روستاها به اینترنت شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان بیان کرد: پوشش‌دهی اینترنت روستایی در استان کرمان از ۵۶ درصد به ۹۰ درصد رسیده است و هنوز اتصال ۱۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت باقیمانده است.

وی با اشاره به اینکه در شهر کرمان نقاط کور زیادی داریم و به دلیل اینکه تعداد مشترکان تلفن همراه‌ هر روز بیشتر می‌شود، روز به روز این نقاط کور هم بیشتر می‌شود، گفت: واقعیت این است امکانات موجود پاسخگو نیست و تنها راه رفع این نقاط کور احداث سایت‌های BTS جدید موبایل است.

ساجدی‌فر با تاکید بر اینکه باید سایت‌های BTS جدیدی احداث شود، بیان کرد: در شهر کرمان بالغ بر ۲۰ درخواست احداث سایت جدید وجود دارد و این آمادگی هست که این سایت‌ها کمتر از یک ماه در کرمان احداث شود و منتظر هستیم تا شهرداری کرمان مجوز احداث سایت‌های جدید را صادر کند.

وی تصریح کرد: اگر شهرداری همکاری داشته باشد و مجوز احداث سایت جدید را صادر کنند، سایت‌های اینترنتی متعددی توسط اپراتورهای مختلف احداث خواهد شد و پوشش مطلوب و باکیفیت را در حوزه تلفن همراه خواهیم داشت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان ادامه داد: اپراتورها تجهیزات را نگه نمی‌دارد و در صورت عدم صدور مجوز، تجهیزات در این شرایط سخت تحریمی به استانی می‌رود که از آن استقبال می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود این تجهیزات از کرمان خارج شود.

وی با بیان اینکه کارگروه هوای پاک در شهرداری‌ها تشکیل شده که استانداردهایی را برای احداث سایت‌های BTS موبایل دارد که علمی نیست، افزود: مرجع رسیدگی به تشعشعات سایت‌های موبایل سازمان انرژی اتمی است و دیگر جاها نه تخصص و نه تجهیزات لازم را دارند.

ساجدی‌فر با اشاره به اینکه هر سایتی که وارد ایران شود ابتدا توسط سازمان انرژی اتمی بررسی می‌شود و اگر تایید نشود اجازه کار داده نمی‌شود، گفت: در دیگر استان‌ها این کارگروه را نداریم اما کرمان پیشتاز شده و براساس استانداردهایی که سازمان محیط زیست برای این کارگروه تعریف کرده عملاً امکان احداث سایت جدید در شهرها را نداریم.

وی با بیان اینکه این مسئله نارضایتی مردم را به دنبال داشته است، ادامه داد: مکاتباتی با مسئولان استان انجام شده و انتظار داریم با توجه به نارضایتی که ایجاد شده در صورت عدم رفع مشکل، دادستانی به این موضوع ورود کند.

انتهای پیام/۵۱۱/




چرا شهرداری کرمان مجوز احداث سایت‌های BTS جدید صادر نمی‌کند؟

منبع: تسنــیم
? چرا شهرداری کرمان مجوز احداث سایت‌های BTS جدید صادر نمی‌کند؟