چرا باید فعالیت شرکت ملی مس به تهران منتقل شود؟

بازرس کل استان کرمان با اشاره به اینکه فعالیت شرکت ملی مس باید در کرمان باشد، گفت: قانون مجلس فعالیت شرکت ملی مس را در کرمان تصویب کرده است چرا باید با یک مصوبه هیئت دولت این شرکت به تهران منتقل شود. – اخبار استانها – به گزارش نذیر کرمان از کرمان، دادخدا سالاری، بازرس […]

بازرس کل استان کرمان با اشاره به اینکه فعالیت شرکت ملی مس باید در کرمان باشد، گفت: قانون مجلس فعالیت شرکت ملی مس را در کرمان تصویب کرده است چرا باید با یک مصوبه هیئت دولت این شرکت به تهران منتقل شود.

– اخبار استانها –

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، دادخدا سالاری، بازرس کل استان کرمان، ظهر امروز در نشست با تعدادی از اصحاب رسانه عضو بسیج رسانه استان کرمان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهدای جبهه مقاومت شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهید سیدحسن نصرالله اظهار داشت: رسانه‌ها را همکار خود می‌دانم چرا که سطح دسترسی آنها در جامعه بیشتر است و چشمان بیدار هستند.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال آن است تا کارهای بزرگ را کوچک و کارهای کوچک را بزرگنمایی کند، گفت: دشمن تلاش می‌کند مردم را به کارهای کوچک مشغول کند تا دامنه حکومت خود را جلو ببرد.

بازرس کل استان کرمان، با اشاره به اینکه کرمان استان حاج قاسم است و حاج قاسم یک انسان تحولگرا و مکتبی است، افزود: کرمان نه تنها در شأن استان حاج قاسم نیست که حتی در سطح یک شهر از این کشور هم ساخته نشده است.

وی با بیان اینکه کرمان معادن بزرگ مس و سنگ آهن دارد اما از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است، ادامه داد: ارزش افزوده معادن در استان کرمان در حد صفر است؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر جلوگیری از خام فروشی تاکید دارند و باید دید که ما رسانه‌ها چقدر این دستور مقام معظم رهبری را پیگیری کردیم.

سالاری، با اشاره به اینکه فعالیت شرکت ملی مس باید در کرمان باشد، بیان کرد: قانون مجلس فعالیت شرکت ملی مس را در کرمان تصویب کرده است چرا باید با یک مصوبه هیئت دولت این شرکت به تهران منتقل شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه با پرداختن به مسائل جزئی اصل کار را فراموش کردیم و رسانه‌ها باید چالش‌های اصلی استان را پیگیری کنند، گفت: هزاران کارگاه خرد و کوچک و صنایع پایین دستی می‌شود در کنار شرکت ملی مس در کرمان ایجاد کرد اما متاسفانه وجود ندارد.

بازرس کل استان کرمان، با اشاره به اینکه سهم استان کرمان در ایجاد صنایع پایین دستی مس و فولاد صفر است، افزود: سهم استان کرمان از معادن تحت عنوان مسئولیت‌های اجتماعی پیگیری نمی‌شود و رسانه‌ها باید مطالبه‌گری کنند.

وی با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها این نیست که نمایندگان مجلس و فرمانداران را مقطعی با انجام کارهایی راضی کنند، ادامه داد: مسئولیت اجتماعی وقتی اجرایی می‌شود که این شرکت‌ها اشتغال جدید ایجاد کنند.

سالاری، با اشاره به اینکه ایجاد صنایع پایین دستی هم اشتغالزاست و هم کشور را از واردات بی‌نیاز می‌کند، گفت: هنر حاج قاسم تبدیل کردن تهدیدات به فرصت‌ها است و ما باید این مرزهای ساختگی را بشکنیم و مصلحت‌اندیشی‌ها را کنار بگذاریم.

وی با بیان اینکه عدم توسعه متوازن را سال‌ها در استان داشته‌ایم و نقاط زیادی از استان محرومیت دارند، افزود: سود سهام شرکت‌ها رقم بسیار بالای میلیاردی است اما باید دید چقدر از این سود که منابع آن در کرمان است در کرمان هزینه شده است و مردم کرمان از آن بهره‌مند شدند.

بازرس کل استان کرمان، با تاکید بر اینکه باید از مسائل حزبی و جناحی گذر کرد، همانطور که حاج قاسم از این مسائل کوچک عبور کرد، گفت: حاج قاسم هیچوقت نگفت اوضاع خراب است و خودش برای بهبود وضعیت تلاش کرد و به نتیجه رسید.

انتهای پیام/۵۱۱/




چرا باید فعالیت شرکت ملی مس به تهران منتقل شود؟

منبع: تسنــیم
? چرا باید فعالیت شرکت ملی مس به تهران منتقل شود؟