پیش‌بینی بورس دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ / بازدهی مثبت نماگرها هم پرتفوی سهامداران را نجات نداد

دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای در پایان معاملات دومین روز هفته جاری، با افت ۰.۹۲ درصدی معادل ۲۰ هزار و ۲۲۲ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و ۱۷۲ هزار و ۱۹۲ واحد قرار گرفت. افت ارتفاع نماگر اصلی بازار سرمایه در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن، به‌‌‌ عنوان نشان‌دهنده روند عمومی […]


دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای در پایان معاملات دومین روز هفته جاری، با افت ۰.۹۲ درصدی معادل ۲۰ هزار و ۲۲۲ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و ۱۷۲ هزار و ۱۹۲ واحد قرار گرفت.

افت ارتفاع نماگر اصلی بازار سرمایه در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن، به‌‌‌ عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن با افت ۱.۱۱ درصدی (معادل هفت هزار و ۸۰۷ واحد) در پله ۶۹۳ هزار واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس تهران در آینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز یکشنبه دو هزار و ۹۷۲ میلیارد تومان نشان می‌داد. این تابلو همچنین حجم معاملات روز یکشنبه را ۵.۵ میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد.

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از خروج سرمایه آنها از بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز یکشنبه بورس از خروج ۲۷۵ میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی خبر می‌دهد.
پیش بینی بورس دوشنبه

آن‌طور که انتظار می‌رفت، نماگرهای تالار شیشه‌ای در دومین روز هفته نیز در مسیر نزولی گام برداشتند. با وجود بازدهی مثبت نماگرهای بازار سرمایه در نخستین ماه از تابستان ۱۴۰۳، خاطره خوبی در ذهن سهامداران ثبت نشد.

بازار به نقطه‌ای رسیده که از ایده‌های روی کاغذ و تئوریک استقبال نمی‌کند و تا زمان اجرای تصمیمات و عملی شدن آنها صبر می‌کند. با وجود این، می‌توان کاهش ترس سرمایه‌گذاران و اهالی تالار شیشه‌ای را به‌وضوح در سنتیمنت بازار سرمایه دید. مشخصاً بازار سهام تا پایان سال، چشم‌انداز روشنی دارد و بالاتر از بازارهای موازی، به سهامداران خود بازدهی خواهد داد.

اما آنچه در شرایط کوتاه‌مدت بازار مشاهده می‌شود، خروج پول به دلیل شرایط فعلی بازار است. بر همین اساس و در راستای پیش بینی بورس دوشنبه، نمی‌توان انتظار افزایش ارزش معاملات یا تحول نقشه بازار را داشت. با این حال کارشناسان معتقدند محدوده حمایتی دو میلیون و ۱۵۹ تا دو میلیون و ۱۷۲ هزار واحدی نماگر اصلی، می‌تواند از شیب تند عرضه‌ها در بازار روز یکشنبه بکاهد.

/تجارت نیوز


پیش‌بینی بورس دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ / بازدهی مثبت نماگرها هم پرتفوی سهامداران را نجات نداد

منبع: اصلاحات نیوز
? پیش‌بینی بورس دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ / بازدهی مثبت نماگرها هم پرتفوی سهامداران را نجات نداد