پیش‌بینی برداشت ۱۷۰۰ تن پسته از راور

فرماندار راور گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود یک هزار و ۷۰۰ تن پسته خشک از سطح باغات پسته شهرستان برداشت شود. به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری «نذیر کرمان» رضا عباسی در خصوص برداشت پسته از باغات شهرستان راور اظهار کرد: شهرستان راور دارای ۸ هزار و ۲۰۰ هکتار باغ پسته بارور و ۵۰۰ هکتار باغ غیربارور است. […]



فرماندار راور گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود یک هزار و ۷۰۰ تن پسته خشک از سطح باغات پسته شهرستان برداشت شود.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری «نذیر کرمان» رضا عباسی در خصوص برداشت پسته از باغات شهرستان راور اظهار کرد: شهرستان راور دارای ۸ هزار و ۲۰۰ هکتار باغ پسته بارور و ۵۰۰ هکتار باغ غیربارور است.

وی با اشاره به آغاز برداشت محصول پسته از اواخر شهریورماه در سطح شهرستان افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود یک هزار و ۷۰۰ تن پسته خشک از سطح باغات پسته شهرستان برداشت شود.

عباسی با اشاره به اینکه برداشت محصول تا اوایل آبان ماه ادامه دارد، بیان کرد: از مهم‌ترین ارقام پسته شهرستان راور می‌توان کله‌قوچی، فندقی، احمدآقایی، اکبری و بادامی را نام برد.

فرماندار راور گفت: امسال عوامل مختلفی از جمله نوسانات دمایی که در ابتدای فصل باعث ریزش جوانه‌های گل شد و بارندگی، آفتاب‌سوختگی، گرمازدگی به دلیل گرمای کم‌سابقه تابستان و همچنین خاموشی موتورپمپ‌ها موجب پوک‌شدن و نیم‌مغز شدن و از بین رفتن درصد قابل توجهی از محصول پسته و در نتیجه کاهش عملکرد شده و خسارت جبران‌ناپذیری به کشاورزان وارد کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به خسارت‌های وارد شده به بخش کشاورزی در چند سال اخیر و در نتیجه عدم‌توانایی مالی کشاورزان، بایستی تسهیلات ارزان قیمت برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی برای جلوگیری از خاموشی موتورپمپ‌ها در تابستان و جبران خسارت‌های وارده، به کشاورزان تخصیص داده شود.

منبع: ایسنا
انتهای خبر/ پسند


پیش‌بینی برداشت ۱۷۰۰ تن پسته از راور

منبع:آرمـان
? پیش‌بینی برداشت ۱۷۰۰ تن پسته از راور