پیاده‌روی اربعین، نشان‌دهنده سبک زندگی پیش‌بینی‌شده برای ظهور است | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان خطیب جمعه موقت کرمان گفت: پیاده‌روی عظیم اربعین، نشان‌دهنده سبک زندگی پیش‌بینی شده برای زمان ظهور است زیرا ایثار، گذشت، فداکاری و خدمت بی منت، خدمت جوانان و… را شاهد هستیم‌. حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور در خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان ضمن توصیه به رعایت تقوا اظهار کرد: اعتماد افراد جامعه به یکدیگر از […]



نذیر کرمان/کرمان خطیب جمعه موقت کرمان گفت: پیاده‌روی عظیم اربعین، نشان‌دهنده سبک زندگی پیش‌بینی شده برای زمان ظهور است زیرا ایثار، گذشت، فداکاری و خدمت بی منت، خدمت جوانان و… را شاهد هستیم‌.

حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور در خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان ضمن توصیه به رعایت تقوا اظهار کرد: اعتماد افراد جامعه به یکدیگر از سرمایه‌های اجتماعی است و اولین مسئله مورد تاکید اسلام در این زمینه حفظ حرمت یکدیگر است.

وی با بیان اینکه مال، آبرو و ناموس مؤمن حرمت دارد که باید با جدیت حفظ شود، افزود: اموری در دین اسلام وجود دارد که عدم رعایت آن باعث ضربه به اعتماد عمومی می‌شود.

عرب پور با اشاره به آیه ۱۱ سوره حجرات عنوان کرد: خداوند در این آیه چند توصیه دارد مبنی به مسخره نکردن دیگران و اینکه بی حرمتی موجب از بین رفتن اعتماد عمومی می‌شود.

خطیب جمعه موقت کرمان گفت: یکی از موارد هم سوءظن است و اگر در جایی بخواهیم حرفی را درباره کسی بزنیم، باید ببینیم تابلوی مجاز داریم یا نه؛ متاسفانه اکنون در فضای مجازی یک مطلب را برای هزاران یا میلیون ها نفر ارسال می‌کنیم که برخی از مسائل موجب بردن آبروی افراد است و باید پرهیز شود.

وی درباره نهی از غیبت کردن افزود: غیبت یعنی عیبی که مردم از آن اطلاع ندارند، آشکار کنیم و اگر فرد آن عیب را نداشته باشد، گناهش بالاتر و تهمت است.

وی با اشاره به اینکه اصل در جامعه اسلامی بر اعتماد و اصلاح بین یکدیگر است، افزود: مومن باید چند خصلت داشته باشد که یکی از آنها ستارالعیوب بودن است و باید اعتماد اجتماعی را حفظ کرد.

عرب پور در ادامه خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو، صنعت دفاعی را مسئله مهمی برای کشور دانست که به ویژه در صنعت پهپادی و موشکی پیشرفت‌های خوبی برای نظام حاصل شده است.

وی ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به کشور را گرامی داشت و اظهار کرد: آزادگان برای سربلندی اسلام و کشور تلاش‌های زیادی داشتند و این فداکاری‌ها برای نسل‌های بعدی باید حفظ شود زیرا بدترین شکنجه‌ها را دیدند اما به جهت اخلاصی که داشتند یک کلمه راجع به آن نگفتند.

خطیب جمعه موقت کرمان در ادامه ۳۱ مرداد روز جهانی مسجد را گرامی داشت و افزود: وضعیت فعلی مساجد ما در کشور و استان کرمان در تراز اسلامی نیست که جایگاه جوانان، برنامه‌های فرهنگی متعدد و تربیت انسان‌ها باشد.

وی بیان کرد: زحماتی کشیده شده اما مساجد باید تراز باشد و در این رابطه تنها یک دستگاه نمی‌تواند کار انجام دهد و باید مسئولان، امام جماعت، هیئت امنا و مردم دست به دست هم داده تا مساجد به جایگاه خود برسد.

وی در پایان با اشاره به معرفی اعضای کابینه دولت چهاردهم توسط ریاست‌جمهوری اظهار کرد: امیدواریم با توجه به شرایط فعلی کشور و مسئله مهم اقتصادی و معیشتی، مجلس صلاحیت‌ها را با توجه به این موضوع که کمک به رئیس جمهور است با دقت و جدیت و به دور از تعصبات بررسی کند.

انتهای پیام


پیاده‌روی اربعین، نشان‌دهنده سبک زندگی پیش‌بینی‌شده برای ظهور است

منبع: ایـسنا
? پیاده‌روی اربعین، نشان‌دهنده سبک زندگی پیش‌بینی‌شده برای ظهور است