پسته پیشتاز صادرات محصولات کشاورزی

داده‌های اعلام شده از سوی گمرک نشان می‌دهد بیش‌ترین میزان صادرات در چهار ماهه نخست ۱۴۰۳ به پسته با ۲۷۳ میلیون دلار اختصاص داشته است. به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ ارزش صادرات محصولات کشاورزی در چهار ماهه نخست ۱۴۰۳ به ۱ میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار رسید و با این شرایط […]



داده‌های اعلام شده از سوی گمرک نشان می‌دهد بیش‌ترین میزان صادرات در چهار ماهه نخست ۱۴۰۳ به پسته با ۲۷۳ میلیون دلار اختصاص داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ ارزش صادرات محصولات کشاورزی در چهار ماهه نخست ۱۴۰۳ به ۱ میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار رسید و با این شرایط صادرات این محصولات نسبت‌ به مدت مشابه سال قبل رشدی ۳۲ درصدی را تجربه کردند.

آمار گمرک نشان می‌دهد در چهار ماهه نخست سال جاری، حجم تجارت خارجی کشور به ۳۶ میلیارد دلار رسید که از این میزان ۱۷/۵ میلیارد دلار مربوط به صادرات غیرنفتی و ۱۸/۵ میلیارد دلار مربوط به واردات بوده است.

با توجه به داده‌های اعلام شده می‌توان گفت از مجموعه صادرات کشور در بازه زمانی مورد بررسی ۲ میلیون و ۲۲۶ هزار تن به محصولات کشاورزی به ارزش یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار اختصاص داشته است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد روند صادرات محصولات کشاورزی در چهار ماهه نخست ۱۴۰۳ از لحاظ وزن ۲۲ درصد و از حیث ارزش ۳۲ درصد افزایش داشته است. 

داده‌های اعلام شده نشان می‌دهد بیش‌ترین میزان صادرات در بازه زمانی مورد بررسی به  پسته با ۲۷۳ میلیون دلار و رشد ۱۹۳ درصدی نسبت به سال قبل اختصاص داشته و با این شرایط پسته در رتبه اول صادرات محصولات کشاورزی کشور قرار گرفته است.

ارزیابی‌ها نشان می‌دهد پس از پسته انواع گوجه با ۱۴۷ میلیون دلار، سیب با ۱۰۸ میلیون دلار و هندوانه با ۹۶ میلیون دلار بیش‌ترین میزان صادرات را در این مدت به خود اختصاص داده‌اند.

منبع: اقتصاد کرمان

انتهای خبر/ طهماسبی


پسته پیشتاز صادرات محصولات کشاورزی

منبع:آرمـان
? پسته پیشتاز صادرات محصولات کشاورزی