پخت نان کامل در رفسنجان از مهرماه | اخبار استان کرمان

معاون فرماندار رفسنجان گفت: نان کامل (نان سبوس‌دار) از اوایل مهرماه در ۱۱ نانوایی سطح شهرستان طبخ خواهد شد. به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ محمدرضا رحمانی ۳۱ مردادماه در کارگروه آرد و نان شهرستان رفسنجان گفت: نان از اقلام ضروری مردم به شمار می‌آید، بنابراین نظارت دقیق و کارشناسانه بر نانوایی‌ها، نحوه […]



معاون فرماندار رفسنجان گفت: نان کامل (نان سبوس‌دار) از اوایل مهرماه در ۱۱ نانوایی سطح شهرستان طبخ خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ محمدرضا رحمانی ۳۱ مردادماه در کارگروه آرد و نان شهرستان رفسنجان گفت: نان از اقلام ضروری مردم به شمار می‌آید، بنابراین نظارت دقیق و کارشناسانه بر نانوایی‌ها، نحوه تخصیص سهمیه آرد متناسب با نیاز منطقه و نحوه کارکرد نانوایی‌ها از اولویت‌های دستگاه‌های متولی است تا نانی با کیفیت به دست مردم برسد.

معاون فرماندار رفسنجان با اشاره به وجود ۳۷۸ نانوایی دولتی و آزادپز در سطح شهرستان رفسنجان و بخش‌های تابعه، به نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کیفیت پخت نان، کیفیت آرد، وزن چانه و مسائل بهداشتی نانوایی‌ها تأکید کرد.
 
رحمانی بیان کرد: بررسی و نظارت مداوم بر نانوایی‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و اگر واحدی عملکرد مناسب نداشت یا تخلفی از آن صورت گرفت، قطعاً باید برخورد قانونی لازم صورت گیرد.
 
وی با بیان اینکه ۲۵ درصد به قیمت هر کدام از انواع نان‌ها اضافه شده و به زودی به مرحله اجرا درخواهد آمد، تصریح کرد: پخت نان کامل (نان سبوس‌دار) حاوی بهترین مواد مغذی و مهم مانند فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های مفید نیز از اوایل مهرماه در ۱۱ نانوایی سطح شهرستان طبخ خواهد شد.
 
رحمانی عنوان کرد: همچنین قرار است در شهرستان با اجرای پدافند غیرعامل در خصوص سوخت نانوایی‌ها، ۱۳ مورد از نانوایی‌ها دوگانه‌سوز شوند و علاوه‌بر گازسوز بودن به امکانات سوخت گازوئیلی هم تجهیز شوند تا در مواقع بحران، این نانوایی‌ها در پخت نان با استفاده از سوخت گازوئیل فعالیت کنند.
 
وی گفت: برای اجرای طرح سوخت گازوئیلی این نانوایی‌ها، تسهیلات بانکی هم به متقاضیان اعطا می‌شود.

منبع: ایسنا
انتهای خبر/کارگرزاده 


پخت نان کامل در رفسنجان از مهرماه

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? پخت نان کامل در رفسنجان از مهرماه